اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۱:۰۷:۴۲
برنامه ریزی سه ماهه پلیس برای کاهش تصادفات جاده‌ای
برنامه ریزی سه ماهه پلیس برای کاهش تصادفات جاده‌ای
فرمانده فراجا با اشاره به خسارات مادی و معنوی ناشی از از دست دادن جان، بر ضرورت کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای تاکید کرد.
ایسنا

سردار حسین اشتری امروز در مراسم آغاز طرح ترافیک زمستانی پلیس که در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: طرح زمستانی که با همت پلیس راهور و سایر دستگاه‌ها از امروز شروع می شود و تا ۲۰ اسفند ادامه دارد و امیدواریم که اجرای این طرح باعث کاهش جانباختگان و مصدومان شود.

وی ادامه داد: امروز بهترین خدمتی که ما می توانیم به عنوان پلیس به مردم و به ویژه مسافران داشته باشیم این است که تصادفات و تلفات جاده‌ای به حداقل ممکن برسد و تاکید و خواست مقام معظم رهبری هم همین است.

فرمانده فراجا افزود: در طرح زمستانی سال گذشته با توجه به اینکه ۱۴ درصد افزایش سفرها را داشتیم، اما شاهد  کاهش تصادفات بودیم و باید این کاهش را حفظ کنیم، البته عوامل متعددی تاثیرگذار در این حوادث هستند از جمله مدیریت وسایل نقلیه، زیرساخت‌ها و علائم راهنمایی و رانندگی. باید با حمایت دولت سیزدهم که اراده برای حل این مشکل دارند، تصادفات را کاهش دهیم.

برنامه ریزی سه ماهه پلیس برای کاهش تصادفات با همکاری هشت دستگاه

وی ادامه داد: باید این کار تاثیرگذار را بهتر از سال گذشته انجام دهیم و این شدنی است، ما یک برنامه ریزی سه ماهه داریم و با نیروهای هشت دستگاه باید تصادفات را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

اشتری با بیان اینکه امسال زمستان سردی را داریم، گفت: باید از نقاطی که احتمال تصادفات دارد، بیشتر مراقبت کنیم و از هوشمندسازی و تجهیزات روز استفاده کنیم، طی سال‌های گذشته پلیس به هوشمندسازی توجه کرده و امیدواریم در سال‌های آینده نیز با استفاده از تجهیزات روز و هوشمندسازی و همکاری مردم و رسانه ها بتوانیم تصادفات و سوانح رانندگی را کاهش دهیم.

رئیس پلیس کشور خاطرنشان کرد: هر شهروندی که جان خود را در تصادفات از دست می دهد خسارت‌های مادی و معنوی زیادی دارد که جبران ناپذیر است. حالا من به خسارات مادی آن نمی‌پردازم اما خسارات معنوی بالایی هم دارد و تاثیر آن در اجتماع و اقوام و ... جبران ناپذیر است. از این رو باید تمام همت و ظرفیت های کشور را در این راه به کار بگیریم و انشالله بتوانیم با همت مردم به هدف بزرگ نزدیک شویم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما