بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۲/۰۹ ۱۷:۲۲:۵۳
محدودیت‌های کرونایی در چین زیاد شد
محدودیت‌های کرونایی در چین زیاد شد
هم زمان با اجرای قرنطینه یک ماهه در شانگهای مرکز مالی چین، محدودیت های ضدکرونایی روز جمعه در پی افزایش شمار بیماران مبتلا به کووید۱۹، در شمار بیشتری از کسب و کارها و مجتمع های اقامتی و مسکونی پکن پایتخت نیز اعمال شد.
ایرنا

 

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ بر اساس ارزیابی ها ۴۶ شهر چین که ۳۴۳ میلیون تن را در خود جای داده اند، اکنون تحت شرایط قرنطینه کامل قرار دارد.
همچنین بانک سوسیته ژنرال برآورد کرده که نزدیک به ۸۰ درصد تولیدی اقتصادی چین در استان هایی صورت می گیرد که محدودیت های چشمگیر تردد در آنها اعمال می شود.  
شهروندان شانگهای که برای چندمین هفته پیاپی وادار به ماندن در خانه هایشان شده اند، با کوبیدن شبانه بر قابلمه و بشقاب، نارضایتی خود را از محدودیت ها و دشواری ها در دستیابی به مایحتاج روزانه و تدارکات نشان می دهند.
مقام های چین شمار با اعلان موارد تازه ابتلا به کووید در پکن به میزان ده ها مورد که بسیار بالاتر از شانگهای است، عملیات پیگیری تماس های شهروندان را برای مهار گسترش همه گیری کووید – ۱۹ تشدید کرده اند و شهروندان پیامک های هشدار در باره خارج نشدن از خانه و رعایت بیشتر مقررات دریافت می کنند. گذشته از مهر و موم شدن بلوک های آپارتمانی برای جلوگیری از خروج ساکنان، در روز جمعه برخی سالن های سونا، مراکز بهداشتی،  ورزشی، سالن سینما کتابخانه و دستکم ۲ مرکز خرید نیز تعطیل شده اند.
مسئولان بهداشتی چین در نشست روز جمعه به پرسش ها در باره احتمال اعمال قرنطینه در پکن یا اینکه در چه شرایطی این مقررات به اجرا گذاشته خواهد شد، پاسخ ندادند.   
با توجه به آغاز تعطیلات چهار روزه به مناسبت روز کارگر از ۳۰ مه (۱۰ اردیبهشت ماه) که از شلوغ ترین و پراذحام ترین مواقع  گردشگری چین به شمار می رود، این محدودیت ها به صنعت سفر زیان وارد خواهد کرد.
شرکت های تولیدی مستقر در شانگهای، با توجه به درخواست مسئولان برای ازسرگیری کار تحت شرایط محدودیت های کووید، با رزرو اتاق هایی در هتل ها، کارگاه هایشان را به تاسیسات قرنطینه سازی تبدیل می کنند.   
یک نهاد تصمیم گیری حزب کمونیست روز جمعه اعلان کرد که در واکنش به کووید و دیگر موانع و مشکلات چین، سیاست حمایت اقتصادی را با شدت بیشتر ادامه خواهد داد که موجب بالا رفتن ارزش بازار سهام پس از افت ۲ ساله شد.
مقام های شانگهای گفته اند که شمار بیشتری از شهروندان به تدریج اجازه خروج از خانه را پیدا می کنند که اکنون بیش از ۱۲ میلیون تن یعنی نزدیک به نیمی از ساکنان این شهر را در برمی گیرد.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما