ورزشی
فارس
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۱۴:۳۹:۱۷
گزارش رسانه ایتالیایی؛ وقتی طارمی «VAR» را زیرسوال برد
گزارش رسانه ایتالیایی؛ وقتی طارمی «VAR» را زیرسوال برد
مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان با درخشش به همراه پورتو در شب گذشته مقابل لاتزیو باعث شد تا تیمش به نتیجه تساوی 2 بر 2 برسد و پورتو راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ اروپا شد.
فارس

سایت «فوتبال ایتالیا» در گزارشی به انتقاد از تکنولوژی کمک داور ویدیویی(VAR) به خاطر مهدی طارمی ستاره ایرانی پورتو پرداخت.
در این بازی در دقیقه 30 طارمی در محوطه جریمه با برخورد با بازیکن لاتزیو به زمین افتاد و داور این حرکت ستاره ایرانی را تمارض تشخیص داد و به او کارت زرد داد.
اما بعد از بازبینی این صحنه از طریق VAR داور تصمیمش را تغییر داد و کارت زرد طارمی را بخشید و برای پورتو پنالتی اعلام کرد تا ستاره ایرانی اولین گل تیمش را به ثمر برساند.
رسانه ایتالیایی به خاطر طارمی VAR را به باد انتقاد گرفت و نوشت: پنالتی ای که VAR به پورتو تقدیم کرد بهترین مثال برای این است که این تکنولوژی فوتبال را از ماهیت اصلی اش دور کرده است.
برخورد طارمی بازیکن پورتو با بازیکن لاتزیو امری طبیعی در فوتبال است و داور هنگام تشخیص تمارض از سوس بازیکن ایرانی تصمیم درستی گرفت ولی وقتی با VAR این صحنه را بررسی کرد تصمیمش را تغییر داد.
در آن صحنه دو بازیکن برخوردی طبیعی داشتند و این صحنه ها را باید به شکل طبیعی تماشا کنید. ولی VAR با چند دوربین به شکل آهسته این صحنه را برای داور به نمایش می گذارد تا داور به اشتباه از روی تصاویر آهسته تصمیمش را عوض کند و این نشان دهنده تغییر ماهیت فوتبال با VAR است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما