بین الملل
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۱ ۰۸:۳۷:۵۰
حمله پهپادي به پايگاه آمريکايي در فرودگاه اربيل
حمله پهپادي به پايگاه آمريکايي در فرودگاه اربيل
رسانه‌هاي عراقي از شنيده‌شدن صداي انفجار در فرودگاه اربيل و احتمال حمله پهپادي به محل استقرار نيروهاي ائتلاف آمريکايي خبر دادند.
فارس

برخي منابع عراقي از جمله «صابرين‌نيوز»، از شنيده‌شدن صداي انفجار مهيب در نزديکي فرودگاه اربيل و پايگاه نظامي آمريکا خبر دادند.

دقايقي بعد، خبرنگار شبکه «کردستان۲۴» به نقل از منابع امنيتي اربيل گزارش داد که حداقل سه پهپاد به محل استقرار نيروهاي ائتلاف آمريکايي در فرودگاه اربيل حمله کردند.

شبکه «رووداو» نيز نوشت: «چند صداي انفجار مزديک فرودگاه اربيل شنيده شده است. گزارش‌هاي اوليه نشان مي‌دهد که مقام‌هاي امنيتي هنوز مطمئن نيستند حمله با پهپاد انجام شده يا راکت».

صابرين‌نيوز سپس خبر داد که بار ديگر صداي انفجار در آسمان اربيل شنيده شده، آژيرهاي هشدار در بال نظامي فرودگاه و محل استقرار نظاميان آمريکايي فعال شده و دود از آن منطقه به هوا برخاسته است.

خبرنگار کردستان۲۴ اما در ادامه مدعي شد که سه پهپاد انفجاري توسط پدافند هوايي فرودگاه اربيل هدف قرار گرفته و پيش از برخورد به هدف و وقوع تلفات، حمله خنثي شده است.

دقايقي بعد شبکه  «اسکاي‌نيوز» گزارش داد: «پروازهاي فرودگاه اربيل به‌دليل احتمال حملات بيشتر متوقف شده است».

خبرنگار شبکه کردستان۲۴ با انتشار فيلم زير مدعي شد: «لحظه حمله پهپادي اخير به فرودگاه اربيل که توسط پدافند هوايي دفع شد».

شبکه «الجزيره» نيز اعلام کرد: «چند فروند موشک که قرار بود پايگاه ائتلاف آمريکايي را هدف بگيرند، خارج از فرودگاه سقوط کردند».

صابرين‌نيوز در خبر ديگري نوشت: «تعداد زيادي نيروي نظامي و امنيتي در اربيل مستقر شده و تمام راه‌هاي منتهي به فرودگاه بسته شدند».

دقايقي بعد،  اداره «ضد تروريسم» منطقه کردستان عراق با انتشار بيانيه‌اي تاييد کرد که فرودگاه اربيل با پهپاد انفجاري هدف قرار داده شده است.

فرماندار اربيل نيز در بيانيه‌اي گفت: «حمله به فرودگاه دفع شده و منطقه امن است. ما از نزديک حمله به فرودگاه را دنبال مي‌کنيم».

برخي رسانه‌هاي عربي اما به نقل از منابع امنيتي عراق نوشتند: «اطلاعات موجود در اختيار مقامات، حاکي از حمله موشکي در نزديکي فرودگاه اربيل است».

منبعي در نيروهاي ائتلاف آمريکايي نيز به شبکه کردستان۲۴ گفت: «فرودگاه اربيل هدف حمله پهپادي قرار گرفت، سامانه پدافندي سي.آر.اِي.اِم فعال شد اما معلوم نيست که پهپاد به هدف خورده يا نه. نيروهاي امنيتي هنوز در حال بررسي حادثه هستند».

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما