ورزشی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۰۱ ۱۱:۵۷:۳۹
مردانی: تمرکز بنا قهرمانی در جهان است
مردانی: تمرکز بنا قهرمانی در جهان است
فرنگی‌کار کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم گفت: تمام تمرکز بنا این است که تیم در مسابقات جهانی قهرمان شود.
فارس

با برگزاری مسابقه انتخابی درون اردویی در وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی مهرداد مردانی دوبنده تیم ملی را برای مسابقات جهانی نروژ بر تن خواهد کرد. وی روز گذشته موفق شد با برتری مقابل محسن نژاد مسافر مسابقات جهانی شود که مهرماه برگزار خواهد شد.
مهرداد مردانی در خصوص مسابقه انتخابی عنوان کرد: من در وزن ۶۰ کیلوگرم سه حریف خوب داشتم؛ آرامی، ناصرپور و محسن نژاد که هر سه عنوان‌دار جهان در رده نوجوانان، جوانان و امیدها هستند. رقابت خوبی با محسن‌نژاد داشتم که توانستم با برتری صاحب دوبنده تیم ملی شوم.
فرنگی کار کشورمان در پاسخ به این سوال که فکر می‌کردی محسن نژاد حریف نهایی شما برای مشخص شدن تکلیف این وزن شود، گفت: هر ۳ کشتی‌گیر در یک سطح بودند و نمی شد گفت صددرصد محسن نژاد حریف من خواهد بود اما من این شانس را می‌دادم که در مرحله نهایی مقابل او قرار بگیرم.
مردانی در خصوص مسابقات جهانی و حریفانش در این رقابت‌ها که از کشورهای کوبا، روسیه و ژاپن هستند، یادآور شد: من با اکثر آنها کشتی گرفته‌ام. قبل از مسابقات المپیک با املین سرجی از روسیه رقابت کردم. تمام عنوان‌دارها را می‌شناسم و چند سال است که با آنها کشتی می‌گیرم.
وی افزود: اکثر حریفان و کشتی‌گیران را می‌شناسم. در سال ۲۰۱۹ دو سه تا از عنوان‌دار‌ها را برده بودم اما قسمت نشد به خاطر مصدومیت در مسابقات جهانی شرکت کنم. مثلاً با حریف ژاپنی دوبار کشتی گرفتم. در مسابقات قهرمانی آسیا با اشتباه با نتیجه ۳ بر ۲ باختم. این حریف ژاپنی به خاطر حملاتی که من داشتم نتوانست دور بعد رقابت خوبی داشته باشد و به نماینده کره شمالی باخت اما در مسابقات جهانی همان سال قهرمان شد.
فرنگی کار کشورمان در وزن ۶۰ کیلوگرم در خصوص پیش بینی خود از کسب مدال در مسابقات جهانی نروژ، خاطرنشان کرد: همه کشتی گیران به دنبال طلا هستند من هم همینطور. سال ۲۰۱۹ به خاطر مصدومیت در مسابقات شرکت نکردم اما الان سال نتیجه‌گیری من است. تمام تمرکز بنا این است که کشتی فرنگی در جهان قهرمان شود، من هم وضعیت خوبی دارم و برای مدال طلا تمرین می‌کنم.
وی ادامه داد: حالا که تکلیف وزن ۶۰ کیلوگرم مشخص شده راحت‌تر تمرین می‌کنم و تمرکزم بیشتر است. من در این وزن جا افتاده‌ام و در کل در همین وزن می‌مانم. در حال حاضر تمرکزم روی مسابقات جهانی و بعد از آن بازی‌های آسیایی است.
ملی‌پوش کشتی فرنگی کشورمان با اشاره به اینکه مردم از کشتی انتظار دارند، یادآور شد: انتظار مردم از کشتی درست است چون این رشته در چند سال آخر مدال‌هایی را که باید گرفته است. مردم کشتی را می‌شناسند بنابراین اگر کسی کم کاری کند آنها می‌دانند. من از مردم کشورم می‌خواهم برای تیم ملی فرنگی و آزاد در مسابقات جهانی دعا کنند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما