ورزشی
ایرنا
۱۴۰۱/۰۳/۰۳ ۰۸:۰۰:۰۹
مقصر جنجال تبریز، پرسپولیسی‌ها هستند!
مقصر جنجال تبریز، پرسپولیسی‌ها هستند!
مدیرعامل باشگاه تراکتور گفت: یحیی گل‌محمدی و امید عالیشاه با حرکات خود، تماشاگران را تحریک کردند و این حرکات زیبنده فوتبال نیست.
ایرنا

میرمعصوم سهرابی دوشنبه شب در گفتگوی تلویزیونی درباره حاشیه‌های دیدار پرسپولیس و تراکتور، اظهار داشت: اتفاقات اخیری در ورزشگاه یادگار امام افتاد  و کار یک عده به ظاهر تماشاگر را تایید نمی‌کنم. مسایلی که  توسط پرسپولیس باعث تخریب وجهه هواداران نجیب تراکتور شده هم محکوم می‌کنم. هواداران تراکتور همواره میزبانان خوبی بودند. امید عالیشاه، اتفاقات را وارونه جلوه ندهد و کجای این بازی شعارهای سیاسی دادند و پرچم کشور دیگر را نشان دادند. باشگاه‌ها باید بازیکنان خود را توجیه کنند.  
وی افزود: روز قبل بازی تیم حریف در کنفرانس خبری حضور نیافت. اگر گل‌محمدی محروم بود در زمین چه کار می‌کرد. باید از اول بازی در وی آی پی می‌نشست. حامد لک پارسال ذهنیت منفی را برای هواداران داشت و داخل ورزشگاه برای هواداران تراکتور دست می‌زند. عالیشاه خود را تبرئه می‌کند. کجای دنیا دیدید که بازیکن سنگ به طرف هوادار پرت کند. وی عامل اصلی این اتفاقات بود. رضاییان چند کرنر زد پس چرا سنگ نزد.  
مدیرعامل باشگاه تراکتور عنوان کرد: کار  هواداران تراکتور را تایید نمی‌کنیم. برخی مسایل را نمی‌خواهم باز کنم و یک تعداد هوادار تراکتور نبودند. هوادار تیم‌های رقیب بودند و می‌خواستند تنش ایجاد کنند. عکس‌ها و مستندات را ارایه دادیم تا بررسی کنند. نباید یک طرفه قضاوت کنیم. در آزادی هواداران ما را مصدوم کردند. 
وی ادامه داد: البته یک نفر هم آسیب ندید و باور کنید که هواداران را تحریک کردند. روزی که تیم ما برتر از حریف بود و  پرسپولیس باید ۹ نفره بازی می‌کرد این حواشی رخ داد. ما مقصر نبودیم و عالیشاه رفتار خود را ببیند. گل‌محمدی با حرکت دست تماشاگران ما را تحریک کرد و این حرکات زیبنده فوتبال نیست. یک طرفه قضاوت نکنید.  
*صحبت های اولیه سهرابی پایان کار نبود و او پس از پخش تصاویر ارسالی اش دوباره روی خط آمد و گفت: من می گویم آقای درویش چرا وقتی تماشاگران پرسپولیس به تراکتوری ها شعار قومیتی دادند هیچ وقت محکوم نشدند و عذرخواهی نکردید. آقای گل محمدی چهره ملی هستند و ما احترام می گذاریم ولی شما به عنوان مدیرعامل چرا به آقای یحیی گل محمدی اجازه دادی که بیاید. مگر محروم نبود؟ شما که دم از قانون می زنید، مگر آقای گل محمدی فراتر از قانون است؟ چرا اجازه داید از وسط تماشاگران رد شود یا وسط زمین بیاید.
او در مورد تعداد تماشاگرانی که به ورزشگاه آمده بودند تاکید کرد: تمام بازی ها به عهده شورای تامین استان هاست. معیار حضور تماشاگر رنگ بندی شهرهاست. اینجا نه توهینی شده، نه شعاری داده شده، نه پرچمی باز شده، 50 هزار نفر ما آمده و هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است. همه با آرامش آمدند و با آرامش خارج شدند. 
مگر بازی دیروز پیکان با تیم خارجی صد در صد نبود. مگر فردا ما همایش صد هزار نفری نداریم؟ مگر تبریز جداست؟ تبریز رنگش آبی بود و کرونا نداشت. شورای تامین، امنیت را برقرار کرد و مردم آمدند. من خیلی به شما احترام می گذارم ولی متهم ردیف اول این اتفاق را پشت خط آوردید که از خودش دفاع کند. آقای عالیشاه نباید مسائل را وارونه بگوید. مگر آقای  عالیشاه سنگ را به بیرون می انداخت؟ او سنگ را پرتاب می کرد. من فیلمش را دارم.
مدیرعامل تراکتور در مورد عکس  هایی که فرستاده گفت: یک بازیکن ما نه درگیر شد نه خدای نکرده کار غیراخلاقی انجام داده است. عکس هایی که فرستادم نمی خواهم چند تایش پخش شود و دو سه تا عکس را هم خجالت کشیدم که بفرستم چون درست نیست که مردم ببینند.
سهرابی با محکوم کردن باشگاه پرسپولیس افزود: من کار یک عده محدود را تایید نمی کنم ولی باید واقع بین باشیم. کار مسئولین امنیتی و انتظامی واقعا عالی بود و از بینی یک نفر حتی خون نیامد. ما اینجا اشتباه کردیم، سپاهان چه شد؟ آن سرباز چشمش چه شد؟ مقصر آن هم باشگاه تراکتور است و باید ما عذرخواهی کنیم؟ در اهواز چه شد؟ در ورزشگاه آزادی چه شد؟ چرا این مسائل فقط در مورد پرسپولیس رخ می دهد. اگر یک بازیکن ما اشتباه می کرد من باید برخورد می کردم.
او در مورد فیلم ضبط شده توسط دوربین مدار بسته سالن رختکن ضبط شده و در حین صحبت هایش پخش شد گفت: این برای لحظه ای است که تیم پرسپولیس به رختکن آمد. مسئولان امنیتی و فرمانده میدان آمدند و از داور و ناظر بازی خواهش کردند که با ضمانت آنها بازی بدون هیچ مشکلی برگزار شود. داور گفت مشکل ندارد، پرسپولیس بیاید ما ادامه می دهیم. 8 دقیقه منتظر ماندند که ساعت هایش هم هست. این ها در عرض 15 دقیقه هم دوش گرفتند و هم غذا خوردند. کجا رختکن شام می خورند؟ بازیکن آنها می گفتم من غذایم را خوردم و مسواکم را هم زدم! می توانید از ناظر بازی هم بپرسید. آنها هشت دقیقه منتظر ماندند ولی متاسفانه پرسپولیس نیامد.
مدیرعامل تراکتور که از بلیط فروشی سی درصدی در بازی صحبت و سپس به حضور 50 هزار نفر در ورزشگاه اشاره کرد، در مورد این تناقضات گفت:
45-50 هزار نفر تماشاگر آمده بودند. خوشبختانه به بهترین نحو ممکن مردم آمدند و ورزشگاه را ترک کردند. ورزشگاه ما 75 هزار نفری است. 20 هزار نفر بدون بلیط آمدند، مگر می توانید این همه آدم را برگردانید؟

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما