سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۵/۱۵ ۱۳:۱۰:۲۰
اظهارات قالیباف درباره توسعه فعالیت‌های اقتصادی با بلاروس
اظهارات قالیباف درباره توسعه فعالیت‌های اقتصادی با بلاروس
رئیس مجلس شورای اسلامی دردیدار با رئیس مجلس بلاروس با بیان اینکه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در گرو عادی‌سازی ارتباطات مالی دو کشور است، گفت: باید روابط بانکی فیمابین را برای استفاده از ظرفیت های حوزه صنعتی، خدمات فنی، حمل و نقل، کشاورزی، پتروشیمی و نفت روان تر کنیم.
ایسنا

ولادیمیر آندریچنکو رئیس مجلس نمایندگان جمهوری بلاروس در حاشیه مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران با محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

قالیباف در این دیدار مناسبات فیمابین دو کشور را دوستانه و رو به رشد خواند و افزود: تعمیق و تقویت ارتباطات دوستانه فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در عرصه های مختلف بویژه در عرصه پارلمانی ، نقش مؤثری در کمک به افزایش سطح همکاری های دو کشور و رفع موانع توسعه همکاری های فیمابین دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این دیدار گفت: تعاملات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بلاروس در زمینه های اقتصادی، تجاری، صنعتی، کشاورزی، علمی - آموزشی و تبادلات مالی از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی افزود: همچنین باید روابط بانکی فیمابین را برای استفاده از ظرفیت های حوزه صنعتی، خدمات فنی، حمل و نقل، کشاورزی، پتروشیمی و نفت روان تر کنیم.

قالیباف در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه دو کشور و تاکید بر اینکه توسعه فعالیت‌های اقتصادی در گرو عادی‌سازی ارتباطات مالی دو کشور است،گفت: توسعه مراودات بیشتر میان تهران و مینسک در زمینه های مختلف موجب شکست تلاشهای دشمنان دو ملت و توسعه و پیشرفت دو کشور خواهد شد.

وی در پایان این دیدار با تاکید بر اهمیت نقش گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور گفت: افزایش ارتباطات و همکاری های پارلمانی و تبادل تجارب، نقش مهمی در در تقویت مناسبات فیمابین دارد.

 ولادیمیر آندریچنکو رئیس مجلس بلاروس نیز در این دیدار بر ضرورت افزایش ارتباط میان مجالس دو کشور تاکید کرد و افزود: تعاملات پارلمانی و ارتباط نمایندگان بخش های مختلف مجالس دو کشور از جمله کمیسیون ها و گروههای دوستی - پارلمانی ، نقش مهمی در توسعه مناسبات دوجانبه و پیشبرد همکاری های منطقه ای و بین المللی دارد.

وی در ادامه گفت: توانمندی های فراوان و نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان موجب شده تا افزایش تعامل در بخش های مختلف با ایران مورد توجه و پیگیری دولت و مجلس بلاروس قرار گیرد.

رئیس مجلس بلاروس در ادامه تصریح کرد: شناخت و استفاده از توانمندی های مختلف و فراوانی که در دو کشور وجود دارد می تواند سطح مبادلات و همکاری های مینسک - تهران را افزایش دهد و در این مسیر، مجالس دو کشور نقش مؤثری در کمک به دولتها ایفاء می کنند. 

آندریچنکو در پایان این دیدار بر آمادگی دولت و پارلمان این کشور برای گسترش مناسبات همه جانبه با کشورمان بویژه در عرصه های اقتصادی، فنی، صنعتی و کشاورزی تاکید کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما