ورزشی
ایرنا
۱۴۰۱/۰۸/۱۳ ۱۳:۵۰:۰۶
جایگزین پیکه در خط دفاعی بارسلونا مشخص شد
جایگزین پیکه در خط دفاعی بارسلونا مشخص شد
مدافع ۳۱ ساله اسپانیایی و باتجربه باشگاه اتلتیک‌بیلبائو جایگزین جرارد پیکه در خط دفاعی بارسلونا خواهد شد.
ایرنا

اینیگو مارتینز، مدافع ۳۱ ساله اسپانیایی و باتجربه بیلبائو در ابتدای فصل تابستان مورد توجه بارسلونا قرار داشت و حتی مذاکراتی نیز بین طرفین صورت گرفت، اما در نهایت توافقی حاصل نشد. نشریه اسپورت در گزارشی مدعی شد مدیران بارسلونا در فصل تابستانی پیشنهادی به ارزش ۱۵ میلیون یورو به اضافه ۵ میلیون دیگر پاداش به بیلبائو برای خرید اینیگو مارتینز ارائه دادند، اما این رقم توسط باشگاه اهل باسک رد شد و این پرونده دیگر برای بارسا تا ماه ژانویه سال آینده بسته شده است.
اما حالا با خداحافظی جرارد پیکه از دنیای فوتبال شرایط برای جذب این بازیکن بهتر شده و می‌توان گفت مارتینز جایگزین پیکه در خط دفاعی بارسلونا خواهد بود.
مارتینز در ۱۶۵ مسابقه رقابتی برای این باشگاه حضور داشته است و تقریباً ۳۵۰ بازی در لالیگا به نام خود دارد. تجربه و رهبری او او را به یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر اسپانیا تبدیل کرده است.
پس از حذف بارسلونا از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا، فشار ها روی برخی از بازیکنان بارسلونا افزایش یافت. یکی از این بازیکنان جرارد پیکه بود چرا که با توجه به شرایط سنی او که ۳۵ سال دارد و اینکه جایگاهش را در ترکیب اصلی بارسلونا به مرور از دست داده است، باید از تیم جدا شود تا جا برای بازیکنان بهتر و جوان تر باز شود.
حذف بارسا از لیگ قهرمانان اروپا روند بازسازی این تیم را تسریع کرد و بدین ترتیب جرارد پیکه با انتشار یک پیام توییتری که در آن یک ویدیو هم قرار داده است، از بارسلونا خداحافظی کرد و به نظر می‌رسد که در مسیر بازنشستگی قرار گرفته است.
ویدیوی احساسی پیکه امروز در حالی منتشر شد که در روزهای اخیر نام او در فهرست اولیه ۵۵ نفره تیم ملی اسپانیا برای حضور در جام‌جهانی قطر اعلام شد. همین باعث شده اعلام بازنشستگی این ستاره اسپانیایی بیش از پیش غیرمنتظره باشد و فوتبالدوستان را شگفت‌زده کند پیکه که متولد کاتالونیا است دوران فوتبالی حرفه‌ای هجده ساله پرافتخاری را پشت سر گذاشته است.
او در این مدت ۳۵ جام قهرمانی بالای سر برده و زیر نظر تعدادی از بزرگترین مربیان تاریخ فوتبال بازی کرده است. پیکه نه تنها در اسپانیا بلکه در انگلیس هم به جام قهرمانی رسیده است. از دیگر افتخارات او می‌توان به قهرمانی در چهار دوره چمپیونزلیگ و یک بار فتح جام جهانی اشاره کرد. پیکه با نزدیک به ۸۰۰ بازی فوتبال بازنشسته خواهد شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما