ورزشی
مهر
۱۴۰۱/۰۱/۱۵ ۱۱:۳۲:۰۹
نمونه‌های دوپینگ کشتی‌گیران بعد از ۴۰ روز برگشت خورد!
نمونه‌های دوپینگ کشتی‌گیران بعد از ۴۰ روز برگشت خورد!
سخنگوی فدراسیون کشتی گفت: نادو در بحث ارسال نمونه‌های دوپینگ به آزمایشگاه سهل انگاری کرده، در حالیکه توقع ما از این ستاد بسیار بیشتر است.
مهر

 

روز گذشته فدراسیون کشتی با اعتراض جدی به وزارت ورزش مدعی شد با وجود اینکه در دو سال گذشته، هماهنگ‌ترین فدراسیون با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) بوده، کم کاری این ستاد برای کشتی کشور مشکل ساز شده است.
در همین راستا محمدابراهیم امامی سخنگوی فدراسیون کشتی به خبرنگار مهر گفت: در اینکه در روند نمونه گیری و ارسال آن به آزمایشگاهی در خارج از کشور بی توجهی و کم لطفی شده هیچ تردیدی نیست، اما ستاد مبارزه با دوپینگ باید بداند رشته پر افتخاری همچون کشتی مثل برخی از رشته‌های دیگر نیست که حساسیت زیادی روی آن نباشد.
وی افزود: فدراسیون کشتی مدتهاست در راستای تحقق اهداف عالیه خود به جهت مبارزه با دوپینگ تمامی تلاش خود را کرده تا با هماهنگی و همکاری ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران (نادو) بتواند با این معضل جدی ورزش مبارزه کند، اما اتفاقات اخیر نشان داد در این خصوص از جانب نادو سهل انگاری شده است.
امامی با تاکید بر اینکه توقع فدراسیون کشتی از نادو این بوده که همکاری و دقت نظر بیشتری با این رشته پرافتخار داشته باشد گفت: ۴۰ روز قبل از بچه‌ها نمونه گیری شده اما روز گذشته خبر رسید که این نمونه‌ها برگشت خورده و در گمرک است!
سخنگوی فدراسیون کشتی افزود: کشتی ایران در سالجاری میادین بزرگ و مهمی را پیش رو دارد که هر اتفاقی در بحث دوپینگ می‌تواند ضربه سنگینی به ما بزند. مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در راه است و تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ما باید در بهترین شرایط از نظر پاک بودن ورزشکاران در این مسابقات حضور یابند. حال در نظر بگیرید همین سهل انگاری نادو باعث شود تا مشکلی برای ما ایجاد شود.
وی در پایان خاطر نشان کرد: محمد بنا و پژمان درستکار به عنوان سرمربیان تیم‌های ملی کشتی فرنگی و آزاد باید بزودی بهترین نفرات خود را راهی رقابتهای آسیایی و جهانی کنند، اما هم اکنون با توجه به عدم دریافت نتایج تست‌های دوپینگ با اما و اگرهای فراوانی همراه خواهند شد.
فدراسیون کشتی روز گذشته در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان، اعتراض شدید خود را نسبت به عدم مسئولیت پذیری ستاد مبارزه با دوپینگ اعلام کرد و مدعی شد تا رفع نشدن مشکل مذکور، هیچ گونه همکاری با نادو نخواهد داشت. کشتی ایران در سال جدید میادین مهمی از جمله قهرمانی آسیا در مغولستان (اواخر فروردین ماه ۱۴۰۱)، رقابت‌های جهانی صربستان (۱۹ تا ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۱) و بازی‌های آسیایی چین (۳۰ شهریورماه تا ۲ مهرماه ۱۴۰۱) را پیش رو دارد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما