سیاسی
میزان
۱۴۰۰/۰۶/۲۴ ۱۱:۱۸:۲۴
«حسن رعيت» جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد
«حسن رعيت» جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد
سخنگوي قوه قضاييه از محکوميت حسن رعيت مجموعا به ۳۵ سال حبس خبر داد و گفت: بخشي از اين پرونده پيش‌تر در دادگاه رسيدگي و منجر به صدور حکم شده بود و بخشي از آن مفتوح بود که اخيرا منجر به صدور حکم بدوي شد.
میزان

ذبيح‌الله خداييان سخنگوي قوه قضاييه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوالي در مورد پرونده حسن ميرکاظمي معروف به رعيت، اظهار داشت: بخشي از اين پرونده پيش‌تر در دادگاه رسيدگي و منجر به صدور حکم شده بود و بخشي از آن مفتوح بود که اخيرا منجر به صدور حکم بدوي شد.

وي تصريح کرد: در اين پرونده ۲۰ نفر محکوميت يافتند که اتهامات آن‌ها مشارکت در اخلال عمده در نظام پولي و ارزي کشور و پولشويي، کلاهبرداري، جعل، استفاده از سند مجعول و اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات است. همچنين اتهام برخي محکومان ديگر اين پرونده ناظر بر معاونت در جرايم فوق الذکر است.

سخنگوي دستگاه قضا بيان داشت: در اين پرونده مجرم اصلي به يک فقره حبس ۲۵ سال، ۳ فقره حبس سه سال و يک فقره حبس يکسال، جمعا به ۳۵ سال حبس محکوم شد. همچنين در اين پرونده يک نفر به ۱۶ سال حبس، دو نفر به ۱۰ سال حبس، يک نفر به ۹ سال حبس، شش نفر به ۷ سال حبس و بقيه نيز به شش سال و پنج سال حبس محکوم شده‌اند.

خداييان افزود: اين افراد با اقدامات خود، در نظام ارزي کشور اخلال ايجاد کرده بودند و وام‌هاي کلاني را از برخي بانک‌ها گرفته بودند. در يک مورد ۶۰ ميليون يورو از يکي از بانک‌ها وام گرفته بودند تا کالا وارد نمايند؛ اما با جعل مدارک، وانمود کردند که کالا وارد شده حال آنکه کالايي وارد نشده بود.
 
وي بيان داشت: حکم صادره در مورد پرونده فوق الذکر بدوي است لذا از ذکر اسامي محکومان خودداري مي‌کنيم و اين حکم قابل فرجام خواهي در ديوان عالي کشور است و در صورت قطعيت به اطلاع مردم شريف مي‌رسانيم.

خداييان در ادامه در پاسخ به سئوالي در مورد مباحثي که در خصوص برگ سبز خودرو و اعتبار يا عدم اعتبار آن در محافل حقوقي و رسانه‌اي مطرح شده است، گفت: اخيرا دادستان کل کشور بخشنامه‌اي را صادر کرده که برگ سبز صادره از نيروي انتظامي سند مالکيت خودرو محسوب مي‌شود، بهتر است که اين مشکل از طريق مجلس رفع شود چراکه اختلاف نظر در مورد ماده ۲۹ است و تفسير قانون عادي نيز بر عهده مجلس شوراي اسلامي است که بايد در اين خصوص نظر تفسيري خواسته شود و ما بر اساس نظر مجلس، اقدام کنيم.
 
وي در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگاري پيرامون آخرين وضعيت پرونده حمله به طلبه آمر به معروف و ناهي از منکر در کرج، اظهار داشت: اخيرا در فضاي مجازي راجع شخصي که در شهرستان کرج امر به معروف کرده بوده، مطالبي منتشر شد. جريان اين پرونده به اين شکل است که طلبه‌اي به همراه همسرش جهت خريد به فروشگاهي مراجعه مي‌کند و در آنجا مشاهده مي‌کند که خانمي حجابش را رعايت نکرده است؛ لذا تذکر مي‌دهد و در اين حين آن شخص مخاطب به فرد آمر به معروف اهانت مي‌کند و بعد از آنکه از فروشگاه خارج مي‌شوند با يک نفر تماس مي‌گيرند و آقايي مي‌آيد و آن شخص آمر به معروف و همسرش را مورد ايراد ضرب قرار مي‌دهد و به خودروي او خسارت وارد کرده و اهانت مي‌کند. قبل از اينکه مامورين به محل برسند، محل را ترک مي‌کنند.

خداييان ادامه داد: بعد از چند روز، اين افراد شناسايي شدند و به دادسراي عمومي و انقلاب کرج دعوت مي‌شوند و پرونده تشکيل و پس از صدور قرار تامين آزاد مي‌شوند.

سخنگوي قوه قضاييه تصريح کرد: بلافاصله پرونده با صدور کيفرخواست به دادگاه ارسال شده و وقت رسيدگي به پرونده نيز فردا يعني ۲۵ شهريور تعيين شده است.

وي اظهار کرد: پرونده روند عادي داشته و طولاني نشده است و مدتي هم که پرونده در دادسرا بوده به سبب گذشت طول درمان همسر طلبه آمر به معروف دچار شکستگي بيني شده، بود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما