بین الملل
ایرنا
۱۴۰۰/۰۵/۰۳ ۱۷:۲۷:۰۰
هشدار مشاور مرکل در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در آلمان
هشدار مشاور مرکل در مورد افزایش موارد ابتلا به کرونا در آلمان
رئیس دفتر "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان ضمن ابراز نگرانی در مورد افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا طی هفته های آینده، گفت که ممکن است این رقم تا پایان سپتامبر (۸ مهر) به یکصد هزار مورد در روز برسد و مشکلات بزرگی را برای بسیاری از مشاغل ایجاد کند.
ایرنا

 

به گزارش رویترز، پس از ۲ ماه کاهش پایدار موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در بزرگترین اقتصاد اروپا، موارد جدید ابتلا از اوایل ماه جاری میلادی به واسطه شیوع گونه دلتای این بیماری افزایش یافته است.
"هلگه براون" رئیس دفتر مرکل یادآور شد که موارد ابتلا به میزان ۶۰ درصد در هفته افزایش داشته است، حتی با وجودی که تقریبا نیمی از جمعیت آلمان کاملا واکسینه شده اند.
وی گفت: اگر گونه دلتا به گسترش با این سرعت ادامه دهد و ما با آن از طریق واکسیناسیون بیشتر یا تغییر رفتار مقابله نکنیم، آن وقت تنها طی ۹ هفته ۸۵۰ مورد از هر ۱۰۰ هزار نفر موارد ابتلا خواهیم داشت.
وی با اعلام اینکه این رقم برابر با ۱۰۰ هزار مورد جدید ابتلا در روز است، تاکید کرد که تاثیر این وضعیت بسیار شدید است زیرا افراد زیادی مجبور به قرنطینه خواهند شد.
رئیس دفتر مرکل افزود: تاثیر این مساله بر روند کار کارخانه ها قابل توجه خواهد بود. ما در حال حاضر شاهد این وضعیت در انگلیس هستیم.
انستیتو رابرت کخ که مرتبط با بیماری های مسری است، روز یکشنبه اعلام کرد که شمار موارد ابتلا در روز گذشته به میزان یک هزار و ۳۸۷ نفر افزایش یافته و به ۳.۷۶ میلیون نفر رسیده است.
رئیس دفتر صدراعظم آلمان از مردم این کشور خواست واکسن بزنند. حدود ۶۰ درصد از ۸۳ میلیون نفر جمعیت کشور آلمان دُز اول واکسن را دریافت کرده و حدود ۴۸ درصد نیز کاملا واکسینه شده اند.
در حالی که آلمان تاکید کرده است که مردم را مجبور به واکسن زدن نمی کند، براون گفت که افرادی که از زدن واکسن خودداری می کنند، با محدودیت هایی روبه رو خواهند شد.
وی این محدودیت ها را شامل ورود به رستوران، سینما و ورزشگاه برای افراد واکسینه نشده دانست، اما در عین حال تاکید کرد که احتمالا نیازی به قرنطینه کامل احساس نخواهد شد.
حدود ۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در آلمان به دلیل ابتلا به کووید – ۱۹ فوت کرده اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما