بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۴۸:۴۳
چین: آمریکا بی خیال تایوان شود
چین: آمریکا بی خیال تایوان شود
وزارت خارجه چین در هشداری به آمریکا، از این کشور خواست تا از برقراری تماس با تایوان دست بردارد.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش اسپوتنیک، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در اظهاراتی از آمریکا خواست تا به برقراری تماس رسمی و همچنین فروش سلاح به تایوان پایان دهد.
این مقام وزارت امورخارجه چین در بخشی از سخنان خود گفت: «از آمریکا می‌خواهیم برای جلوگیری از آسیب بیشتر به روابط میان دو کشور به طور کامل از سیاست چین پیروی کند.»
او همچنین از آمریکا خواست تا با نیروهای جدایی طلب تایوان مخالفت کند تا روابط میان واشنگتن و پکن بیشتر رو به وخامت نگذارد.
هوا چونینگ همچنین به فروش تسلیحات از سوی دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» (رئیس جمهور سابق آمریکا) به ارزش ۱۸.۳ میلیارد دلار و فروش ۷۵۰ میلیون دلار تسلیحات از سوی دولت بایدن به تایوان اشاره کرد و گفت: «این تنها مثالی از نقض تعهدات از سوی آمریکاست.»
گفتنی است امروز دولت چین با کشتی‌های جنگی و جنگنده‌هایی که در جنوب غربی و جنوب شرقی تایوان تمرین می‌کردند، رزمایشی نظامی برگزار کرد.فرماندهی ارتش چین در بیانیه‌ای کوتاه در این باره  اعلام کرد: «اخیرا آمریکا و تایوان بار‌ها در زمینه افزایش تنش‌ها با یکدیگر تبانی، حاکمیت چین را نقض و صلح و ثبات را در این جزیره به شدت تضعیف کردند. این رزمایش بر اساس وضع امنیتی کنونی در تایوان و لزوم حفظ حاکمیت ملی یک اقدام ضروری به شمار می رود.»
پکن و واشنگتن سالهاست بر سر جزیره تایوان و دریای چین جنوبی با یکدیگر اختلاف نظر سیاسی دارند. دولت پکن معتقد است جزیره تایوان بخشی از خاک چین است. در این میان آمریکا در اقدامی مداخله جویانه در طی این سال‌ها از دولت تایوان حمایت کرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما