بین الملل
تسنیم
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۱۱:۲۹:۲۹
واکنش بایدن به نامزدی ترامپ
واکنش بایدن به نامزدی ترامپ
پس از آنکه دونالد ترامپ نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را اعلام کرد، جو بایدن واکنش سختی به این موضوع نشان داد و گفت: ترامپ آمریکا را ناکام می‌گذارد.
تسنیم

پس از آنکه دونالد ترامپ نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرد، جو بایدن در ویئویی در توئیتر واکنش سختی به این موضوع نشان داد و گفت: ترامپ آمریکا را ناکام می گذارد.

وی در این ویدئو پس از حمله به ترامپ در موضوعاتی همچون حق سقط جنین برای زنان، مسائل اقتصادی و پرونده مفتوح ترامپ در وزارت دادگستری درباره حمله به کنگره در ژانویه 2021، نتیجه گرفت که  ترامپ آمریکا را با شکست مواجه می کند.

این در حالی است که ترامپ سه‌شنبه شب در ویلای شخصی خود در فلوریدا اعلام کرد که برای انتخابات 2024 وارد رقابت خواهد شد.

وی در این باره گفت: برای اینکه آمریکا را دوباره به عظمت و شکوه برسانیم، نامزدی خود برای ریاست جمهوری آمریکا را اعلام می‌کنم.

ترامپ همچنین گفت: ما پیروز خواهیم شد. اطمینان می‌دهم بایدن در انتخابات 2024 موفق نمی‌شود. ما دموکرات‌ها را که سعی دارند کشور ما را از درون ویران کنند شکست خواهیم داد.

براساس گزارش هیل، در پی اعلام این خبر، دموکرات ها به سرعت و به شدت به آن واکنش نشان داده و ترامپ را فردی نالایق و ناشایسته معرفی کردند.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی دموکرات ها در توئیتی نوشت: انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور، یک شکست است و به همین دلیل وی در انتخابات 2020 شکست خورد و در انتخابات 2024 نیز شکست خواهد خورد.

همچنین بسیاری از دموکرات های عضو کمیته رسیدگی به حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره موسوم به کمیته 6 ژانویه، پیش از اعلام نامزدی رسمی ترامپ نیز مخالفت خود را با این موضوع نشان داده بودند.

آدام شف رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا و یکی از اعضای کمیته 6 ژانویه، در این باره در توئیتی گفت: کمپین جدید ترامپ، همان دروغ های قدیمی. دروغ هایی درباره دستاوردهایش، دروغ هایی درباره مهاجران، دروغ هایی درباره بایدن، دروغ هایی درباره فرزندان ما، دروغ هایی درباره همسایگان ما، دروغ هایی پشت سر هم، همان دروغ های قدیمی.

برخی قانون گذاران دموکرات در یک گردهمایی انتخاباتی برای حمایت از رافائل وارناک در دور دوم انتخابات میان دوره ای در ایالت جورجیا در برابر هرشل واکر جمهوری خواه، واکر را امتدادی از ترامپ معرفی کردند.

در جریان انتخابات میان دوره‌ای در آمریکا، هیچ از نمایندگان احزاب در ایالت جورجیا موفق به کسب آرای لازم نشده و سرنوشت انتخابات در این ایالت در دور دوم و در تاریخ 6 دسامبر مشخص خواهد شد.   

سناتور برایان شوتز در توئیتی نوشت: اصلی ترین نکته‌ای که درباره اعلام نامزدی ترامپ باید بدانید این است که رافائل وارناک در دور دوم باید شرکت کند و ما برای حمایت از او در برابر هرشل واکر به سرعت به پول نیاز داریم تا فردی شبیه ترامپ به سنا نیاید.

این در حالی است که پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرد، به نظر می رسد جمهوری خواهان دچار شکاف و دودستگی عمیقی شده‌اند.

براساس گزارش هیل، پس از آنکه شب گذشته ترامپ در عمارت مارالاگو نامزدی خود در در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرد، برخی جمهوری خواهان از جمله رهبر قانونی این حزب از این اقدام استقبال کرده و برخی دیگر مدعی شدند که ترامپ باید از این حرکت خود عقب نشینی کند.

روز گذشته نیز «مایک پنس» معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا اظهار کرد گزینه هایی بهتر از ترامپ برای ریاست جمهوری در آینده وجود دارد.

همچنین براساس نتایج نظرسنجی‌های جدید و اولیه، میزان تمایل و علاقه مردم به «ران د‌ی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا به عنوان نماینده جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری 2024، از دونالد ترامپ بیشتر شده است.

در همین حال، «مو بروکس»، نماینده آلاباما در کنگره آمریکا و حامی سابق ترامپ، موضع متفاوتی درباره رئیس جمهور محبوب سابق خود اتخاذ کرده و به تازگی گفته است: «اشتباه بدی برای جمهوری‌خواهان است که دونالد ترامپ را به عنوان نامزد خود در سال 2024 انتخاب کنند.»

بروکس درباره ترامپ گفت: «دونالد ترامپ ثابت کرده است که ناصادق، بی‌وفا، بی‌کفایت، خام و خیلی چیزهای دیگر است و بسیاری از افراد مستقل‌ و جمهوری‌خواهان را از خود دور می‌کند.»

پیش از این نیز، نمایندگان جمهوری خواه دیگری مخالفت شان را با حضور ترامپ در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 اعلام کرده بودند.

براساس گزارش گاردین، این موضع گیری بروکس نشان دهنده تعمیق شکاف ها در میان جمهوری خواهان است. حزبی که در انتخابات میان دوره‌ای کنگره برخلاف ادعاها و تبلیغات ترامپ نتوانستند نتایج چشم گیری بدست آورند و کنترل مجلس سنا در دست دموکرات ها باقی ماند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما