ورزشی
آخرین خبر
۱۴۰۱/۰۴/۰۵ ۱۰:۱۹:۵۸
انتخابات کمیته ملی المپیک قطعا برگزار می‌شود
انتخابات کمیته ملی المپیک قطعا برگزار می‌شود
در چند روز گذشته بحثی در رابطه با تعویق مجدد انتخابات کمیته ملی المپیک مطرح گردید که با توجه به تصویب مجمع فوق‌العاده کمیته ملی المپیک در خردادماه و توضیحات ذیل قطعا در تاریخ ششم شهریور ماه برگزار شده و وجاهت قانونی هم خواهد داشت.
آخرین خبر


بر اساس تبصره ۲ ماده ۴ اساسنامه کمیته ملی المپیک تعداد فدراسیون‌هایی که رشته آنها در بازیهای المپیک قرار دارند و شش ورزشکار المپیکی باید حداکثر آرای مجمع را تشکیل دهند و رأی المپیکی مجمع غالب بر غیر المپیکی باشد، در مجمع کمیته ملی المپیک ۲۹ فدراسیون المپیکی بعلاوه ۶ نماینده ورزشکاران حضور دارند که در مجموع ۳۵ نفر عضو المپیکی در مقابل ۲۸ عضو غیر المپیکی در مجمع انتخاباتی حضور دارند.
هم اکنون وضعیت ریاست ۶ فدراسیون المپیکی مشخص نیست و ۵ فدراسیون دوچرخه سواری، ژیمناستیک، شمشیربازی، وزنه برداری و فوتبال با سرپرست اداره می شوند و دوره چهار ساله فدراسیون بدمینتون هم سوم مرداد به پایان می‌رسد. اگر عزمی از طرف وزارت ورزش و جوانان برای برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست این چند فدراسیون (بجز فوتبال ۸ شهریور بعد از انتخابات کمیته) هم وجود نداشته باشد باز هم در حال حاضر رأی غالب با المپیکی هاست و تعداد رأی آنها ۲۹ بر ۲۸ از غیر المپیکی‌ها پیشی دارد با این توضیح که انتخابات فدراسیون سوارکاری مورد تأیید کمیته ملی المپیک بوده و به رسمیت شناخته شده است ضمن اینکه نماینده کمیته در مجمع انتخاباتی این فدراسیون حضور داشته است، در مورد فدراسیون جودو حکم تعلیقی که دارد بابت عدم حضور در مسابقات زیر نظر فدراسیون جهانی است و مشکلی بابت حضور در مجمع و حق مسلم رأی نباید داشته باشد.
شایان ذکر است تبصره مذکور به هنگام رأی‌گیری و اکثریت اشاره کرده پس نمی‌توان پیش داوری و قصاص قبل از جنایت نمود و مجمع را به تعویق انداخت بر فرض محال اگر هم تعداد نفرات المپیکی غالب نبود می توان با رایزنی با تعدادی از نفرات غیر المپیکی جهت رأی ندادن هماهنگ نمود تا مشکل مرتفع گردد .
در نتیجه مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک با توضیحات ارائه شده در تاریخ مشخص شده ( ۶ شهریور) برگزار می‌شود و وجاهت قانونی هم دارد.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما