اجتماعی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۵/۳۱ ۱۲:۰۱:۱۱
لزوم در اولویت قرار گرفتن معتادان و بی‌خانمانها برای واکسیناسیون
لزوم در اولویت قرار گرفتن معتادان و بی‌خانمانها برای واکسیناسیون
رئیس کانون انجمن صنفی سراسری درمانگران اعتیاد کشور با بیان اینکه واکسیناسیون افراد دارای اعتیاد مغفول مانده است، گفت: اگر قرار است سطح ایمنی افراد کشور را افزایش دهیم، باید در همه شاخه‌ها واکسیناسیون را انجام دهیم و به نسبت در همان بخش‌هایی که ضعف و مواجهه بیشتری وجود دارد، سریع‌تر اقدام و عمل شود.
ایسنا

جمال فرهمندیان با بیان اینکه معتادان متجاهر از نظر تغذیه، سطح بهداشت و سیستم ایمنی در سطح پایین‌تری از اقشار جامعه هستند، گفت: کلیه معتادان و به ویژه معتادان متجاهر فاقد تغذیه مناسب بوده، شرایط بهداشتی‌شان به درستی رعایت نمی‌شود و از حداقل‌ها نیز برخوردار نیستند، لذا به همان نسبت که بیماران خاص را برای واکسیناسیون کرونا در اولویت قرار دادیم، معتادان نیز می‌توانند در آن گروه قرار گیرند. 

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر از سایر اقشار جامعه آسیب‌پذیرتر هستند و باید از نظر پزشکی و اخلاقی این گروه در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گرفتند، یادآور شد: هر چند نقدهایی به سیستم بهداشت و درمان کشور در خصوص روند واکسیناسیون مردم وارد است و برخی وعده‌ها عملیاتی نشده‌اند اما باید این نکته را همواره مدنظر داشت که گروه معتادان متجاهر و معتادانی که به مراکز درمان سرپایی مراجعه می‌کنند، آسیب‌پذیرتر هستند لذا کندی و عدم واکسیناسیون آنها تاکنون، نمود بیشتری دارد.

رئیس کانون انجمن صنفی سراسری درمانگران اعتیاد با بیان اینکه واکسیناسیون افراد دارای اعتیاد مغفول مانده است، در ادامه نسبت به این موضوع که معتادان و پرسنل و خانواده گروه درمانی که هنوز در لیست واکسیناسیون قرار نگرفته‌اند، انتقاد کرد. 

وی در ادامه هشدار داد که باتوجه به سبک زندگی معتادان و کلونی آنها، زمانی که معتادان واکسینه نشوند بسیار راحت‌تر به بیماری کرونا مبتلا شده و راحتتر بیماری را به افراد دیگر انتقال می‌دهند. 

رئیس کانون انجمن صنفی سراسری درمانگران اعتیاد این را هم گفت که اگر قرار است سیستم ایمنی افراد سطح کشور را افزایش دهیم، باید در همه شاخه‌ها واکسیناسیون را انجام دهیم و به نسبت در همان بخش‌هایی که ضعف و مواجهه بیشتر وجود دارد، سریع‌تر اقدام و عمل صورت گیرد.

فرهمندیان تصریح کرد: همانگونه که افراد دچار بیماری خاص در اولویت واکسیناسیون قرار می‌گیرند معتادان به ویژه افراد بی‌خانمان که از نظر اقتصادی، تغذیه و بهداشت در سطح پایین‌تری قرار دارند نیز باید در اولویت قرار گیرند. 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما