بین الملل
مهر
۱۴۰۰/۱۲/۲۴ ۰۸:۵۳:۴۱
«نجیب میقاتی» انصراف خود از مشارکت در انتخابات لبنان را اعلام کرد
«نجیب میقاتی» انصراف خود از مشارکت در انتخابات لبنان را اعلام کرد
نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه ای رسما انصراف خود از مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.
مهر

به نقل از لبنان ۲۴، «نجیب میقاتی» نخست وزیر لبنان با صدور بیانیه‌ای رسماً انصراف خود از مشارکت در انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، نخست وزیر کنونی لبنان در بیانیه خود آورده است که قصدی برای مشارکت در انتخابات پارلمانی پیش روی ندارد. او همچنین عنوان کرد که از تلاش‌های نامزدهای برگزیده مردم حمایت به عمل می‌آورد.

پیش از این، رئیس حزب القوات اللبنانیه که وابسته به ریاض است مدعی شد که تنها راه حل بحران لبنان متوسل شدن به کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بویژه عربستان است.

«سمیر جعجع» با بیان این ادعا، افزود که اوضاع لبنان بسیار پیچیده است و بحران اخیر اوکراین هم اوضاع لبنان را پیچیده‌تر کرده است چرا که قیمت بسیاری از کالاهای مصرفی از جمله نان و سوخت و دیگر مواد معیشتی افزایش پیدا کرده است.

جعجع گفت: همه می‌دانند که علیرغم مذاکرات کنونی با صندوق بین المللی پول امیدی به نتایج آن تا بعد از انتخابات ۱۵ می نیست. وی مدعی شد: آیا از الان تا آن موقع مردم لبنان را در دریای درد و رنج که از هر سو به آنها حمله ور شده است، رها کنیم؟ طبیعتاً نه اما به هیچ وجه روی دولت کنونی حسابی باز نمی‌کنم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما