اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۱۸ ۱۱:۰۲:۳۲
مجوز مصرف اضطراري «واکسن فخرا» صادر شد
مجوز مصرف اضطراري «واکسن فخرا» صادر شد
وزير دفاع با بيان اينکه روند توليد واکسن فخرا با موفقيت فاز 1 و 2 کارآزمايي باليني را پشت سر گذاشت، تصريح کرد: با کسب مجوزهاي لازم از وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکي ، واکسن فخرا فاز 3 کار آزمايي باليني خود را آغاز کرده و مجوز مصرف اضطراري و عمومي را کسب نموده است و طي روزهاي آينده در سبد واکسيناسيون عمومي قرار مي گيرد.
فارس

به گزارش وزارت دفاع، امير سرتيپ محمدرضا آشتياني وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از مراحل ساخت نهايي کارخانه توليد انبوه واکسن فخرا بازديد کرد.
وي با بيان اينکه روند توليد واکسن فخرا با موفقيت فاز ۱ و ۲ کارآزمايي باليني را پشت سر گذاشت، تصريح کرد: با کسب مجوزهاي لازم از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي، واکسن فخرا فاز ۳ کارآزمايي باليني خود را آغاز کرده و مجوز مصرف اضطراري و عمومي را کسب نموده است و طي روزهاي آينده در سبد واکسيناسيون عمومي قرار مي گيرد.
وي ادامه داد: همزمان ساخت و آماده سازي کارخانه توليد واکسن فخرا که توسط متخصصان صنعت دفاعي آغاز شده است به مراحل پاياني خود رسيده و اميدواريم در آينده نزديک براي توليد انبوه واکسن به بهره برداري کامل برسد.
امير سرتيپ آشتياني با بيان اينکه در حال حاضر امکان توليد ۱ ميليون دز واکسن فخرا به صورت ماهانه در مجموعه وزارت دفاع وجود دارد گفت: با نهايي شدن زير ساخت هاي لازم در آذر ماه سال جاري مي توانيم ميزان توليد را به چند برابر افزايش دهيم.
وزير دفاع خاطرنشان کرد: ان شاءالله تزريق اضطراري اين واکسن طي روزهاي آينده براي مردم عزيز کشورمان مهيا شده و اميدواريم در راستاي خواست مقام معظم رهبري "مدظله العالي" و رئيس جمهور محترم و مردم عزيز کشورمان در راستاي توليد و تزريق واکسن کرونا، نقش خود را به خوبي ايفا کنيم.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما