ورزشی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۱/۱۳ ۱۵:۳۰:۲۳
رضا کایالپ در آستانه کسب دهمین طلای کشتی فرنگی قهرمانی اروپا
رضا کایالپ در آستانه کسب دهمین طلای کشتی فرنگی قهرمانی اروپا
چهره نفرات راه یافته به فینال ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی اروپا مشخص شد.
ایسنا

اسامی نفرات راه یافته به فینال ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی ۲۰۲۲ اروپا در بوداپست مجارستان مشخص شد که در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، رضا کایالپ چهره شاخص سنگین وزن کشتی جهان و دارنده یک نقره و ۲ برنز المپیک و ۴ طلای جهان از ترکیه با شکست رقبای خود راهی فینال شد تا در آستانه کسب دهمین مدال طلای قهرمانی اروپا قرار گیرد البته کایالپ یک طلای بازیهای اروپایی را نیز در کارنامه دارد. وی برای کسب مدال طلا به مصاف دانیلا سوتنیکوف از ایتالیا می رود.
در فینال وزن ۵۵ کیلوگرم، الدانیز عزیزلی دارنده یک طلا و ۲ برنز جهان از آذربایجان به مصاف نوگزاری سورتسومیا دارنده یک مدال طلا و ۲ برنز جهان از گرجستان می رود.
در وزن ۶۳ کیلوگرم، لری ابولادزه دارنده مدال های نقره بزرگسالان جهان و طلای زیر ۲۳ سال جهان ۲۰۲۱ از گرجستان برابر طالح ممدوف از آذربایجان به روی تشک می رود.
در فینال وزن ۷۷ کیلوگرم، مالخاس آمویان ارمنستانی که در رقابت های جهانی نروژ در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال طلای جهان رسید، برابر یونس باشار از ترکیه مبارزه می کند. در این وزن ویکتور نمس دارنده مدال های طلا و برنز جهان از صربستان در مبارزه نخست مقابل زولتان لوای از مجارستان ۳ بر یک شکست خورد و حذف شد.
در فینال وزن ۸۷ کیلوگرم، نیکو ساموئل از رومانی مقابل تورپان بی سلطانوف از دانمارک مبارزه خواهد کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما