بین الملل
مهر
۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ۱۰:۰۳:۲۷
بورل: اتحادیه اروپا باید با طالبان گفتگو کند
بورل: اتحادیه اروپا باید با طالبان گفتگو کند
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه باید پیش از به شناسایی رسمی حاکمیت طالبان بر افغانستان، با این گروه گفتگو کند.
مهر

به گزارش دیلی صباح، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد که «این اتحادیه باید پیش از آنکه حاکمیت طالبان بر افغانستان را به رسمیت بشناسد، با این گروه گفتگو کند».
وی در این باره گفت: «طالبان جنگ را بُرده است، بنابراین ما مجبور خواهیم بود با آنها گفتگو کنیم». و در ادامه تأکید کرد که «این به معنای اقدام سریع برای شناسایی رسمی حاکمیت طالبان بر افغانستان نخواهد بود».
بورل همچنین گفت که نبرد علیه القاعده در افغانستان موفق شد، اما فرآیند دولت- ملت سازی به رغم تخصیص منابع بی شمار به این کشور، شکست خورد.
وی که پس از برگزاری یک کنفرانس تلفنی اضطراری با وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا صحبت می‌کرد، گفت: «و نتایج اصلی این کنفرانس این بوده که نخستین هدف، و اولویت تضمین خروج اتباع اروپایی از افغانستان تحت بهترین شرایط امنیتی و همچنین ۴۰۰ شهروند افغانی است که بیش از ۲۰ سال با ما همکاری کرده و خواهان ترک کشور خود هستند».
بورل همچنین گفت که بروکسل «هرچه زودتر برای جلوگیری از بروز یک فاجعه انسانی و مهاجرتی بالقوه [با طالبان] وارد گفتگو و تعامل خواهد شد».
وی در ادامه افزود که این گفتگو باید بر ابزارهای جلوگیری از اعاده یک حضور تروریستی خارجی در افغانستان متمرکز باشد و این بحث شناسایی رسمی نیست، بلکه بحث تعامل با آنها [طالبان] است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما