بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۱۵:۲۸:۳۴
امارات برای جزیره سقطری یمن حاکم نظامی تعیین کرده است
امارات برای جزیره سقطری یمن حاکم نظامی تعیین کرده است
منابع آگاه اعلام کردند، امارات بار دیگر اولین شخصیت اطلاعاتی خود در یمن را به جزیره سقطری بازگرداند.
ایسنا

به گزارش  خبرگزاری المسیره، این منابع گفتند، محمود فتح آل خاجه، اولین مرد اطلاعاتی امارات در یمن پس از گذشت بیش از یک سال بار دیگر با هواپیمای نظامی امارات وارد فرودگاه بین المللی سقطری شد.

به گفته این منابع، امارات آل خاجه را به یمن بازگردانده تا او را به عنوان حاکم نظامی سقطری و جانشین العنود احمد السعدی کند که اخیراً به عنوان جانشین خلفان المزرعی منصوب شده است.

آل خارجه پدر محمد آل خاجه، سفیر امارات در اراضی اشغالی است و در سایه تشدید اقدامات رژیم صهیونیستی در دریای عرب و اقیانوس هند، بازگشت آل خاجه در این زمان نشان دهنده تلاش رژیم صهیونیستی برای گسترش کنترل خود بر جزیره استراتژیک سقطری است.

نخستین بار آل خاجه اوایل سال ۲۰۱۰ وارد جزیره سقطری شد و ماموریتش خرید اراضی در سواحل، دشت ها و مناطق حفاظت شده یمن بود که این اراضی پس از شروع جنگ ائتلاف عربی در یمن به پایگاه‌های نظامی اماراتی- صهیونیستی تبدیل شد.

محمود آل خاجه معمار عملیات عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است و با توجه به موقعیتی که در وزارت خارجه امارات و دولت رژیم صهیونیستی داشت توانست سال ۲۰۲۱ پسرش محمد را به عنوان اولین سفیر امارات در اراضی اشغالی منصوب کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما