بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۱۱/۱۴ ۱۰:۲۵:۱۴
۱۲ کشته در پی حمله ائتلاف امریکایی به سوریه
۱۲ کشته در پی حمله ائتلاف امریکایی به سوریه
ائتلاف آمریکایی به بهانه شناسایی یک تروریست، منطقه مسکونی و پرجمعیت «اطمه» در شمال سوریه را مورد هدف قرار داد.
باشگاه خبرنگاران جوان

ساکنان و منابع سوری اعلام کرده اند که یورش ائتلاف آمریکایی به منطقه «اطمه» سوریه حداقل ۱۲ کشته بر جای گذاشت که همگی غیر نظامی بودند.
به گزارش رویترز، ائتلاف آمریکایی به بهانه حمله به یک تروریست مظنون وابسته به القاعده چنین حمله‌ای را صورت داده است. یکی از ساکنان گفت که حداقل ۱۲ نفر در این حمله که حوالی نیمه شب در این منطقه پرجمعیت در نزدیکی مرز با ترکیه رخ داد، کشته شده‌اند؛ جایی که ده‌ها هزار آواره سوری در اردوگاه‌های موقت یا خانه‌های شلوغ زندگی می‌کنند.
همچنین ساکنان می‌گویند که در طول عملیات صدای تیراندازی شدیدی را شنیده اند که نشان‌دهنده مقاومت در برابر حمله است. وزارت امور خارجه آمریکا و سخنگوی نیرو‌های ائتلاف آمریکایی در شمال سوریه تا کنون به درخواست‌ها برای اظهار نظر پاسخ نداده‌اند.
چارلز لیستر، همکار ارشد موسسه خاورمیانه مستقر در واشنگتن، گفت: «به نظر می‌رسد این بزرگترین عملیات از نوع خود از زمان عملیات قتل ابوبکر البغدادی در سال ۲۰۱۹ بوده باشد». ساکنان گفتند که چندین هلیکوپتر در نزدیکی اطمه در استان ادلب فرود آمدند و صدای انفجار در نزدیکی خانه یک تروریست خارجی شنیده شد. یکی از ساکنان منطقه گفت که امدادگران حداقل ۱۲ جسد را از زیر آوار یک ساختمان چند طبقه بیرون کشیدند که شامل کودکان و زنان می‌شد.
ادلب آخرین منطقه‌ای است که همچنان تحت کنترل شورشیانی قرار دارد که با بشار اسد، رئیس جمهور روسیه می‌جنگند.
ارتش آمریکا سال‌ها، عمدتاً هواپیما‌های بدون سرنشین خود را به بهانه مبارزه با القاعده در آسمان منطقه به پرواز درآورده و مناطق زیادی در سوریه را مورد هدف قرار داده است.
چندی پیش نیز نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد با انتقاد از دخالت نظامی آمریکا در منطقه گفته بود آمریکا از شبه‌نظامیان و تروریست‌های سوری حمایت کرده و به ویژه مواضع گروه تروریستی «تحریرالشام» را تقویت می‌کند. همچنین گفته می‌شود بیش از دو تریلیون دلار، هزینه حضور نظامی آمریکا در خاک عراق شده است.
نشریه آمریکایی نشنال اینترست در این خصوص می‌نویسد آمریکا ۳۰ سال از وقت خود را با حضور نیرو‌های نظامی در غرب آسیا تلف کرده و نه تنها باعث از دست رفتن سرمایه خود شده، بلکه مردم خود را با «خستگی دائمی جنگ‌ها» درگیر کرده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما