ورزشی
۱۴۰۲/۰۸/۳۰ ۱۸:۱۲:۰۵
جام جهانی زیر ۱۷ سال؛
ایران ۱ (۱) - مراکش ۱ (۴)/ پنالتی چیپ رویای یوزهای جوان را به باد داد
ایران ۱ (۱) - مراکش ۱ (۴)/ پنالتی چیپ رویای یوزهای جوان را به باد داد
تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به مصاف مراکش رفت و در نهایت در پنالتی بازی را با نتیجه ۴ بر یک واگذار کرد.

۱۶:۱۶-۳۰ آبان ۱۴۰۲

۸۶۰۲۶۴۶

ایران ۱ (۱) - مراکش ۱ (۴)/ پنالتی چیپ رویای یوزهای جوان را به باد داد

ورزشیفوتبال و فوتسال

نظر دادن

اشتراک گذاری

دانلود PDF

جام جهانی زیر ۱۷ سال؛

ایران ۱ (۱) - مراکش ۱ (۴)/ پنالتی چیپ رویای یوزهای جوان را به باد داد

تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی به مصاف مراکش رفت و در نهایت در پنالتی بازی را با نتیجه ۴ بر یک واگذار کرد.

 

تیم فوتبال نوجوانان ایران پس از نمایش درخشان در دور گروهی جام جهانی که توانست ۶ امتیاز کسب کند و بخاطر تفاضل گل کمتر نسبت به انگلیس و برزیل، در جایگاه سوم جدول گروه C این رقابت‌ها گرفت.

شاگردان عبدی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه امروز در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف تیم جوانان مراکش  صدرنشین گروه A رفتند که این بازی که  با تساوی در ۹۰ دقیقه به ضربات پنالتی رفته بود، به سود تیم مراکش به پایان رسید.

ترکیب تیم نوجوانان ایران:

آرشا شکوری، حسام نفری، عرفان درویش عالی، نیما اندرز، ابوالفضل ذلیخایی، ابوالفضل زمانی، امیرمحمد رزاق‌نیا، یعقوب براجعه، ماهان صادقی، اسماعیل قلی‌زاده، ابوالفضل موردی
سرمربی: حسین عبدی
 

ترکیب تیم نوجوانان مراکش: 

طه بنغوزیل، عبدالحمید آیت بودلال، نوفل الحناشی، حمزه کوتون، فواد الزهوانی، محمد کاتیبا، ایوب شیخون، سیف الدین شلغمو، محمد الحمونی، عبدالحمید معلی و انس العلوی
سرمربی: سعید شیبا
 

گزارش بازی:

نوجوانان ایران بازی را بهتر آغاز کردند و میل بیشتری به هجوم در دقایق ابتدای ابتدایی از خود نشان دادند. دقیقه ۱۸ نخستین موقعیت جدی بازی ایجاد شد، جایی که ابوالفضل زمانی توپ برگشتی از سانتر از جناح راست را با شوتی محکم روانه دروازه کرد، اما توپ با برخورد به مدافعان به کرنر رفت.

دقیقه ۲۲ کرنر بسیار خطرناک ایران، دروازه مراکش را تهدید جدی کرد. ضربه سر موردی از دروازه بان مراکش هم عبور کرد، اما مدافع این تیم نواف الحناشی به عکس العملی به موقع در آستانه ورود به دروازه، توپ را بیرون کشید.

دقیقه ۴۰ نواف الحناشی بازیکن مراکش به دلیل مصدومیت از زمین مسابقه بیرون رفت.

در وقت‌های تلف شده نیمه نخست مراکش هجومی خطرناک از سمت چپ انجام داد که درویش عالی به شکلی عالی توپ را دفع کرد.

در نهایت نیمه نخست پس از گذراندن ۱۱ دقیقه وقت تلف شده با تساوی بدون گل به پایان رسید.

دقیقه ۵۲ ایمن العنیر می رفت تا در موقعیت تک به تک صاحب توپ شود اما آرشا شکوری با خروج به موقع از دروازه اجازه نداد خطری جدی دروازه را تهدید کند.

دقیقه ۵۵ محمد الحمونی با شوتی فنی و دیدنی به سمت دروازه آرشا شکوری را به واکنش واداشت و توپ را به کرنر فرستاد. با واکنش تماشایی به کرنر فرستاد.

دقیقه ۶۵ بازیکن مراکش یکی دو بازیکن ایران را در محوطه جریمه دریبل زد و شوت بسیار خطرناک او به اختلاف کم از دروازه ایران عبور کرد.

مراکش در نیمه دوم برخلاف نیمه نخست بسیار خطرناک ظاهر شد و در دقیقه ۶۸ آنها بار دیگر فرصت گلزنی داشتند اما تکل حسام نفری مانع شد تا شوت خطرناک مراکشی ها دروازه را باز کند.

دقیقه ۷۴ ایران به گل رسید. سانتر فوق العاده نیما اندرز از جناح راست را اسماعیل قلی زاده با ضربه سر دقیق وارد دروازه مراکش کرد.

دقیقه ۸۵ مراکش پشت محوطه جریمه ایران صاحب ضربه کاشته شد. زکریا وزان به شکلی بسیار زیبا و دیدنی این ضربه را به سمت کنج دروازه ایران زد اما بهتر از آن، واکنش تماشایی آرشا شکوری بود که به شیرجه ای فوق العاده با کمک تیر دروازه مانع فروریختن دروازه ایران شد.

دقیقه ۹۴ مراکش به گل تساوی رسید. مهاجم مراکش از داخل محوطه جریمه با شوتی محکم کار را به تساوی کشاند.

نسیم عزاوزی گل تساوی را در ثانیه های پایانی برای مراکش به ثمر رساند تا بازی با پایان وقت های معمول بدون انجام وقت های اضافه مستقیم به ضربات پنالتی کشیده شود.

در ضربات پنالتی شاگردان عبدی اصلا خوب کار نکردند و حسام نفری با پنالتی چیپی که به بالای دروازه زد و کسری طاهری ضربات خود را از دست دادند تا نوجوانان ایران حذفی تلخ از مسابقات داشته باشند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما