سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۳:۴۸:۱۱
مديرکل آژانس: هيچ نگراني در مورد برنامه هسته‌اي ايران وجود ندارد
مديرکل آژانس: هيچ نگراني در مورد برنامه هسته‌اي ايران وجود ندارد
مديرکل آژانس اتمي در شصت‌وپنجمين نشست سالانه آژانس ضمن ابراز اميدواري درخصوص رسيدگي به مسائل فوري حول برنامه هسته‌اي ايران، گفت براي اطمينان‌دادن به جهان در اين مورد تلاش مي‌کنند وي همچنين تاکيد کرد ما تلاش خواهيم کرد تا به جهان تضمين دهيم که هيچ نگراني در خصوص برنامه هسته‌اي ايران وجود ندارد.
فارس

«رافائل گروسي» مدير کل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي امروز (دوشنبه) نسبت به حل مسائل اضطراري درخصوص برنامه هسته‌اي ايران ابراز اميدواري کرد.

گروسي که طي نطق آغازين شصت‌وپنجمين نشست سالانه آژانس اتمي در وين صحبت مي‌کرد، گفت: «اميدواريم به مسائل فوري مربوط به برنامه هسته‌اي ايران بپردازيم. تلاش مي‌کنيم تا به جهان تضمين دهيم که هيچ نگراني در مورد برنامه هسته‌اي ايران وجود ندارد».

به نوشته رسانه‌هاي محلي، وي همچنين افزود: «ما راه را براي تلاش‌هاي ديپلماتيک بيشتر مورد نياز براي دستيابي به وضعيت رضايت بخش درخصوص برنامه هسته‌اي ايران هموار مي‌کنيم».

  شصت‌و پنجمين نشست سالانه آژانس اتمي، با حضور نمايندگان، سفرا و مقامات ارشد ۱۷۱ کشور در وين، آغاز به کار کرد و «محمد اسلامي» رئيس سازمان انرژي اتمي و «کاظم غريب‌آبادي» نماينده ايران در سازمان‌هاي بين‌المللي نيز در اين نشست حضور دارند.

اين در حالي است که مديرکل آژانس اتمي پيشتر در جلسه شوراي حکام با ابراز نگراني از وجود مواد اتمي در مکان‌هاي اعلام‌نشده در ايران، ادعا کرده بود سوالات درباره آن چهار مکان اعلام‌نشده هنوز باقي است.

پيش از اين، گروسي در تاريخ ۲۰ شهريور در رأس هيأتي به منظور ديدار و گفت‌وگو با رئيس سازمان انرژي اتمي ايران وارد تهران شد. او پيش از ظهر يکشنبه ۲۱ شهريور ماه با حضور در محل سازمان انرژي اتمي با «محمد اسلامي» ديدار و گفت‌و‌گو کرد که اين ديدار ۲ ساعت به طول انجاميد.

مديرکل آژانس پس از اين ديدار، ضمن مثبت ارزيابي کردن آن، بر گسترش همکاري ايران و آژانس تأکيد کرد و گفت که دوباره براي گفت‌وگوي سطح بالا با مقامات ايراني به تهران مي‌آيد.

در بيانيه مشترک آژانس و ايران که بعد از اين ديدار منتشر شد، ذکر شده که طرفين، روح همکاري و اعتماد متقابل و اهميت تداوم آن و همچنين ضرورت رسيدگي به موضوعات فيمابين در فضايي سازنده و منحصرا فني را مورد يادآوري و تاکيد مجدد قرار دادند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما