سیاسی
فارس
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۸:۳۹:۳۸
انگشتری که از حاج قاسم سلیمانی به شهید مدافع حرم و پسرش رسید
انگشتری که از حاج قاسم سلیمانی به شهید مدافع حرم و پسرش رسید
به دلیل رشادت‌های شهید مدافع حرم عباسعلی علیزاده در نبرد با داعشیان، بعد از عنوان عباس، به او لقب «باز شکاری» دادند.
فارس

شهید مدافع حرم عباسعلی علیزاده، نخستین شهید مدافع حرم جویبار است که در ۲۹ آذرماه سال ۱۳۹۴ قبل از آنکه ۵۰ سالش شود، در حالی که ذکر یا حسین (ع) بر لب داشت در جاده خان‌طومان به آرزویش رسید.

او از یادگاران دفاع مقدس بود و تمام آموزش‌های سخت چریکی را در اصفهان گذرانده بود. از طریق قرارگاه رمضان در مأموریت‌های مختلف برون‌مرزی در عمق خاک عراق حضوری فعال داشت.

همرزمان این شهید نقل می‌کنند که «عباسعلی علیزاده» در درگیری با گروهک‌های تروریستی در سوریه توانسته بود تانک خودی را که بین نیرو‌های خودی و داعشی‌ها گیر افتاده بود به تنهایی به عقب برگرداند و جان ۱۷ تن از مستشاران ایرانی را نجات دهد.


به دلیل رشادت‌هایش در نبرد با داعشیان، بعد از عنوان عباس، به او لقب «باز شکاری» دادند و حاج قاسم به پاس شجاعت‌هایش، پیشانی‌او را بوسید و انگشتر متبرک به انگشتان حضرت آقا را به عباسعلی علیزاده پیشکش کرد و گفت: من فعلاً چیزی به همراه ندارم که به عنوان هدیه بدهم، ولی این انگشترم مال شما.


این انگشتر به ‎عنوان یادگاری در دست شهید علیزاده بود تا اینکه شب عملیات انگشترش را در آورد و به هم‌رزمش داد و به او گفت: من فردا در سیلو شهید می‌شوم. این انگشتر را بعد از شهادت به پسرم سینا بده.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما