فرهنگی
ایسنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۳:۳۸:۰۴
فیلم‌های ایرانی از «کن» و «ونیز» راهی هند می‌شوند
فیلم‌های ایرانی از «کن» و «ونیز» راهی هند می‌شوند
بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «چنای» در کشور هند فهرست فیلم‌های خود را اعلام کرد که با حضور چند فیلم مهم و موفق سینمای ایران در جشنواره‌های بین‌المللی همراه است.
ایسنا

فیلم سینمایی «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی، «برادران لیلا» از سعید روستایی، «لامینور» ساخته جدید داریوش مهرجویی، «شب، داخلی، دیوار» از وحید جلیللوند، «خرس نیست» به کارگردانی جعفر پناهی، «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و «رمانتیسم عماد و طوبا» به کارگردانی کاوه صباغ‌زاده، در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم چنای کشور هند به روی پرده می‌رود.

فیلم «جنگ جهانی سوم»، «شب، داخلی، دیوار» و «خرس نیست» امسال نخستین نمایش جهانی خود را در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز تجربه کردند. «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی جایزه بهترین فیلم و بازیگر مرد (محسن تنابنده) بخش‌ افق‌های ونیز را به خود اختصاص داد و «خرس نیست» جایزه ویژه هیات داوران بخش مسابقه اصلی را دریافت کرد.

«جنگ جهانی سوم» نماینده رسمی سینمای ایران در بخش بهترین فیلم بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) در جوایز اسکار ۲۰۲۳ است.

فیلم «برادران لیلا» به کارگردانی سعید روستایی هم امسال در بخش مسابقه اصلی جشنواره فیلم کن رونمایی شد و در نهایت جایزه بهترین فیلم از نگاه هیات داوران فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم (فیپرشی) را از آن خود کرد.

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم چنای هند از تاریخ ۱۵ تا ۲۲ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۴ آذر تا ۱ دی‌ماه ۱۴۰۱) برگزار می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما