ورزشی
ورزش 3
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۳:۰۶:۴۹
سقف قرارداد به فوتبال ایران باز نمی‌گردد
سقف قرارداد به فوتبال ایران باز نمی‌گردد
با وجود بدهی برخی از باشگاه ها در لیگ برتر قراردادهای مالی محدود نخواهد شد و سقف قرارداد قرار نیست بار دیگر به فوتبال ایران برگردد.
ورزش 3

این خبری است که از سوی جمشید نورشرق رییس کمیته وضعیت اعلام شده است. البته او بار دیگر تاکید کرده شرط ثبت قراردادهای جدید از سوی باشگاه ها پرداخت بدهی ها است.
او در پاسخ به این سوال که آیا سقف و مبنایی برای تعهدات مالی باشگاه‌ها جهت ثبت قراردادهای جدید وجود دارد، گفت:‌ هیچ مبنایی نداریم که با پرداخت درصد مشخصی مجوز ثبت صادر شود روال گذشته هم نشان داده که در نظر گرفتن سقف، نتایج مطلوبی نداشته و باعث تفاوت در باشگاه‌های مختلف می‌شود. بنابراین باشگاهی که سابقه بدهی طبق احکام قطعی دارد حتماً اجازه ثبت نخواهد داشت. صرفنظر از قرارداد و تعهدی که هر دو طرف باید به آن پایبند باشند و حقوقی که باید در زمان خودش پرداخت شود نه با تأخیر،‌موضوع مجوز حرفه‌ای را داریم نتایج بد عدم رعایت آن و اینکه اخیراً چه عواقب سویی در فوتبال ما به وجود آورد را دیدیم بنابراین الزامات دیگری داریم که باید وضعیت مالی شفاف را برای ثبت قرارداد جدید مشخص کنند.
او در واکنش به این موضوع که آیا ممکن است برای باشگاه های بدهکار سقف قرارداد وضع شود؛ ادامه داد: وقتی شما تعهد مالی معوق دارید و با قرارداد جدید تعهد مالی جدید ایجاد می‌کنید نشان می‌دهد فصل بعد وضعیت بهتری نخواهید داشت این باعث می‌شود ما موضع قاطعی را اتخاذ کنیم. از نظر فدراسیون مشکلی نیست که شما هر قراردادی را با هر مبلغی طبق بودجه باشگاه ببندید ولی باید وضعیت مالی را مشخص و دیون معوق را تسویه کنید این به نفع باشگاه‌ها و فوتبال کشور است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما