اجتماعی
آخرین خبر
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ ۱۳:۱۸:۳۴
جزئیات تکان‌دهنده از ساختمان غیراستاندارد متروپل؛ "ماست‌مالی" به قیمت جان مردم
جزئیات تکان‌دهنده از ساختمان غیراستاندارد متروپل؛ "ماست‌مالی" به قیمت جان مردم
هر روز که از حادثه ریزش ساختمان متروپل می گذرد زوایای جدیدی از تخلفات ساخت این سازه روشن می شود، تصاویر منتشر شده نشان می دهد که تخلفات متعددی انجام شده است و جای تعجب است که مسئولین در برابر این تخلفات آشکار سکوت اختیار کرده بودند. در همین رابطه یکی از مامورین حراست ساختمان متروپل در گفتگویی با خبرنگار آخرین خبر تاکید کرد این ساختمان از اول مشکلاتی زیاد داشت و باید تخریب می شد.
آخرین خبر

یکی از مامورین حراست ساختمان متروپل با بیان جزئیاتی جدید از مشکلات عدیده این ساختمان گفت:طبقه منفی یک متروپل همیشه زیر آب بود، قرار بود بین دو برج پل شیشه ای باشد ولی بخاطر نشست ساختمان ها منتفی شد.

به گزارش همشهری آنلاین همچنین تصویر یکی از ستون‌های کج شده ساختمان متروپل آبادان که قبل از حادثه توسط یک جوشکار برای خانواده‌اش ارسال شده نشان می‌دهد ستون دچار کج‌شدگی و پخش‌شدگی کامل شده است. کارشناس مرکز تحقیقات راه و مسکن نیز می‌گوید پس از تخریب این ستون، ساختمان دچار ریزش شده است.

این در حالی است که علی بیت‌اللهی، رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تایید اصالت تصویر گفت: تحمیل بار بیش از حد ناشی از ساخت پنج طبقه‌ اضافی در ساختمان متروپل منجر به خمیدگی و کمانش ستون‌ها و سقف‌ها شده است.

وی افزود: خرابی همین یک ستون که در تصویر مشاهده می‌شود باعث شده وزن و تنش ساختمان به اجزای دیگر منتقل و ساختمان فرور بریزد. قبل از آن هم تیرها و سقف‌ها خمیدگی داشتند و احتمالا به علت فاصله زیاد ستون‌ها از یکدیگر بوده که ظاهرا حدود ۱۶ متر بوده است.
 

عملیات آواربرداری متروپل به مراحل پایانی رسید؛ تعداد جانباختگان به 37 نفر رسید

 قدرت‌الله محمدی، فرمانده عملیات آواربرداری متروپل گفت: عملیات آواربرداری ‌متروپل ‌به مراحل پایانی نزدیک شده است و با ورود ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز اکنون عملیات آواربرداری در متروپل پیشرفت قابل توجهی دارد. 

همچنین با آغاز روز دهم آواربرداری معاون استاندار خوزستان و فرماندار ویژه آبادان گفت: با پیدا شدن پیکر یکی دیگر از شهروندان آبادانی از زیر آوار تعداد جانباختگان متروپل به ۳۷ نفر افزایش یافت.

تبلیغی دیگر از افتضاح «متروپل»؛ معماری فوق پیشرفته و ضد زلزله!

تبلیغی از متروپل به خاطر تشویق مردم برای پیش خرید واحدهای این ساختمان را مشاهده می کنید؛ معماری فوق پیشرفته و ضد زلزله!

 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما