بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۴/۱۸ ۱۰:۵۸:۳۰
رایزنی تلفنی محمود عباس و یائیر لاپید
رایزنی تلفنی محمود عباس و یائیر لاپید
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان تماس تلفنی به بررسی تداوم همکاری و هماهنگی امنیتی بین دو طرف پرداختند.
ایسنا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت که با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی برقرار کرد و فرا رسیدن عید سعید قربان را به وی تبریک گفت.

محمود عباس و یائیر لاپید در خصوص تداوم همکاری بین دو طرف، لزوم تضمین آرامش و هماهنگی امنیتی بین دو طرف در آستانه سفر جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی و رام الله به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پیشتر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تماس تلفنی از جانب اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی دریافت کرد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، تدارکات برای سفر جو بایدن به اراضی اشغالی و رام الله دلیل تماس اسحاق هرتزوگ به محمود عباس بود.

پیشتر حسین الشیخ، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) تاکید کرده بود، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر پنجشنبه با بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مقر ریاستی خود در شهر رام الله دیدار کرد.

الشیخ همچنین گفت، محمود عباس بر اهمیت ایجاد چشم‌انداز سیاسی، احترام به توافق‌های امضاشده و توقف رویه و اقدام‌هایی که منجر به وخامت اوضاع می‌شود، تاکید کرد.

وی در ادامه افزود، گانتس نیز فرا رسیدن عید قربان را به محمود عباس و ملت فلسطین تبریک گفت.

گانتس پس از این دیدار در توییتی اعلام کرد که این نشست «با روحیات خوب و در فضایی مثبت» برگزار شد.

کاخ سفید پیشتر اعلام کرده بود که جو بایدن در دوره ۱۳ تا ۱۶ ژوئیه برای نخستین بار به منطقه سفر خواهد کرد که این سفر شامل عربستان، رام الله و اراضی اشغالی می‌شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما