ورزشی
همشهری
۱۴۰۰/۱۰/۱۳ ۱۱:۲۱:۲۱
استقلال ۲ تیم کامل دارد؛ این فرهاد خوشبخت
استقلال ۲ تیم کامل دارد؛ این فرهاد خوشبخت
همشهری

استقلال در حالی صدرنشینی در لیگ برتر را تجربه می‌کند که فرهاد مجیدی برای نخستین بار موفق شده خودش تیم ببندد. از قضا تیمی که او بسته، نسبتا پرمهره و متوازن به‌نظر می‌رسد. شاید این تیم فوق‌ستاره‌های بزرگی نداشته باشد، اما سطح بازیکنان به هم نزدیک است و مجیدی می‌تواند به راحتی مهره‌ها را با هم عوض کند، بدون اینکه به کلیت تیم آسیبی وارد شود. دست فرهاد در این فصل حسابی باز است؛ آنقدر که غیراز تیم اصلی استقلال، می‌توان یک تیم منتخب هم از نفرات عمدتا ذخیره تیم انتخاب کرد. حتی این تیم دوم هم کیفیت بدی ندارد و شاید اگر به‌طور مستقل در لیگ شرکت کند، نتایج خوبی به‌دست بیاورد! تیم دوم استقلال را با ترکیب 2-4-4 آرایش کرده‌ایم.
رشید مظاهری: دروازه‌بان سابقا ملی‌پوش فوتبال ایران در مخمصه عجیبی گرفتار شده است. او قراردادش را با استقلال تمدید کرده، اما مورد اعتماد کادرفنی نیست و هر بازی از فهرست 18نفره خط می‌خورد. رشید از نظر فنی چیزی کم از حسین حسینی ندارد، اما مشکل او چیز دیگری است. تازه غیر از مظاهری، علیرضا رضایی دیگر دروازه‌بان استقلال هم می‌توانست در این ترکیب قرار بگیرد.
عارف آقاسی: استقلال مجیدی معمولا با 3دفاع خطی بازی می‌کند. فرهاد برای چیدمان مدافعانش گزینه‌های خوب زیادی دارد. سیاوش یزدانی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر و عارف آقاسی ازجمله گزینه‌های مجیدی برای این پست هستند. تازه عارف غلامی هم هست که فعلا دوران مصدومیتش را پشت سر می‌گذارد. برای تیم دوم عارف آقاسی را انتخاب می‌کنیم که کمتر از بقیه بازی کرده است.
روزبه چشمی: ابتدای فصل جاری به استقلال بازگشت، اما به ندرت به بازی گرفته می‌شود. او قابلیت بازی در 2 پست هافبک دفاعی و مدافع میانی را دارد. ما در تیم دوم روزبه را به‌عنوان مدافع میانی مدنظر داریم. یادتان که نرفته؛ کارلوس کی‌روش گفته بود او مدرن‌ترین مدافع 10سال اخیر فوتبال ایران است!
وریا غفوری: این فصل شایعات زیادی در مورد اختلاف نظر کاپیتان و سرمربی استقلال وجود داشته؛ تا جایی که برخی می‌گویند مصدومیت وریا غفوری بهانه است و فرهاد مجیدی اعتقاد چندانی به استفاده از او ندارد. در هر صورت وریا طی هفته‌های گذشته غایب بوده و از کوین یامگا در پست مدافع- هافبک راست استفاده شده است. باید منتظر ماند و دید وضعیت غفوری در ادامه فصل چطور خواهد شد.
متین کریم‌زاده: یک گزینه قابل اعتنا برای دفاع چپ است. او امسال تنها در یک بازی به میدان رفته است. جناح چپ استقلال به‌طور کامل در اختیار جعفر سلمانی بوده است.
سعید مهری: او هافبک دفاعی است، اما در ترافیک بازیکنان استقلال در این پست گم شده. مهدی مهدی‌پور فصل درخشانی را پشت سر می‌گذارد و تازه زبیر نیک‌نفس هم هست. گفته می‌شود مهری در لیست مازاد زمستانی استقلال قرار گرفته.
رضا آذری: می‌توان از او به‌عنوان هافبک هجومی و بازیکن پشت مهاجمان استفاده کرد. آذری هم امسال به ندرت در ترکیب اصلی استقلال به میدان رفته است.
بابک مرادی: وینگر چپ است و فصل گذشته هر از گاهی که به بازی گرفته شد خودی نشان داد. او این فصل بابت نیمکت‌نشینی بدجوری شاکی است و حتی در مقطعی به‌خاطر اعتراضات و دلخوری‌هایش از تیم کنار گذاشته شد.
سبحان خاقانی: قابلیت بازی در پست وینگر راست را دارد. امسال گاه گاهی برای استقلال به میدان رفته، اما نتوانسته جایگاهش در ترکیب اصلی را تثبیت کند. به جای او می‌توان اسم آرش رضاوند را هم نوشت؛ بازیکنی که مورد توجه هواداران نیست و طی چند هفته گذشته از ترکیب خارج شده است.
امین قاسمی‌نژاد: تا این لحظه یکی از بدترین نقل‌وانتقالات تابستان بوده است. با سر و صدای زیاد به استقلال پیوست، اما عمده اوقاتش را روی نیمکت ذخیره‌ها سپری کرده است. قاسمی‌نژاد هنوز هیچ گلی برای آبی‌ها نزده، این در حالی است که او قبلا در پدیده توانایی‌هایش را نشان داده بود.
ارسلان مطهری: داستان عجیبی دارد. درحالی‌که از مهره‌های نسبتا قدیمی و کارآمد استقلال به شمار می‌آید، بیشتر نیمکت‌نشین بوده است. فرهاد مجیدی در خط حمله به رودی ژستد اعتقاد راسخ دارد و برای پست کناری او هم گاهی از کوین یامگا یا حتی امیرحسین حسین‌زاده و آرمان رمضانی استفاده می‌کند. کلا امسال زیاد به ارسلان فرصت نرسیده، هرچند او در همین شرایط هم 2گل زده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما