بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۱۱/۱۸ ۱۳:۴۳:۰۲
جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو
جاسوسی پلیس اسرائیل از پسر و دستیاران نتانیاهو
یک روزنامه اسرائیلی، امروز (دوشنبه) گزارش داد که پلیس اسرائیل از یک جاسوس‌افزار بر روی تلفن همراه پسر نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی و اعضای محفل داخلی‌اش استفاده کرده است.
ایسنا

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این روزنامه اسرائیلی مجموعه‌ای از گزارش‌ها را منتشر کرده که نشان می‌دهد پلیس اسرائیل از جاسوس‌افزار پیچیده‌ای برای هدف قرار دادن معترضان و دیگر شهروندان اسرائیلی و همچنین پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق اسرائیل استفاده کرده است، که احزاب سیاسی مختلف آن را محکوم کرده و خواستار آغاز تحقیقات در این زمینه شدند.

در روزهای اخیر، رسانه‌های اسرائیلی گزارش داده‌اند که جاسوس‌افزاری علیه شاهدان اصلی دادگاه رسیدگی به پرونده فساد نتانیاهو استفاده شده است. روزنامه کالکالیت همچنین نوشت، آونر نتانیاهو (پسر بنیامین نتانیاهو) دو تن از مشاوران نتانیاهو و همسر یکی از متهمان نیز هدف حمله این جاسوس‌افزار قرار گرفتند.

به گزارش کالکالیست، این افراد در میان چندین چهره برجسته دیگر بودند که هدف حمله این جاسوس افزار قرار گرفتند، از جمله رهبران تجارت‌ها، مدیران سابق وزارتخانه‌های کابینه و سازمان‌دهندگان اعتراضات.

بنیامین نتانیاهو در حال حاضر در سه پرونده مجزا، با اتهام تقلب، خیانت در امانت و رشوه‌خواری مواجه است.

نتانیاهو مدت‌هاست که مجریان قانون را به هدف قرار دادن ناعادلانه خود متهم کرده و وکلایش خواستار پاسخ شده‌اند. حتی رقبای سیاسی وی نیز ابراز خشم کرده‌اند.

اشلومو فیلبر، شاهدی که طبق گزارش‌ها تلفن همراهش هک شده بود قرار است در روزهای آتی شهادت داده و انتظار می‌رود وکلای نتانیاهو خواستار به تعویق افتادن شهادت وی شوند. هنوز مشخص نیست که آیا اطلاعات ادعایی جمع‌آوری شده (از طریق این جاسوس‌افزار) علیه نتانیاهو استفاده شده است یا نه.

مقامات اسرائیل هنوز اعلام نکرده‌اند که از چه جاسوس‌افزار به خصوصی در این موارد استفاده شده است، اما این روزنامه اسرائیلی دست‌کم برخی از این مورد را به جاسوس‌افزار پگاسوس ساخت شرکت ان‌اس‌او نسبت داده است.

ان‌اس‌او در حال حاضر نیز با تحقیقات فزاینده‌ای بر سر پگاسوس مواجه است، بدافزاری که طبق گزارش‌ها، برای جاسوسی از فعالان حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و سیاستمداران سراسر جهان استفاده شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما