اجتماعی
فارس
۱۴۰۱/۰۸/۱۰ ۰۸:۴۹:۵۳
با مأمورنماها؛ از سرقت و اخاذی تا مخدوش کردن چهره پلیس با تخریب!
با مأمورنماها؛ از سرقت و اخاذی تا مخدوش کردن چهره پلیس با تخریب!
مأمورنما هستند؛ لباس پلیس پوشیده و سرقت و اخاذی می کنند اما این روزها به فراخور موقعیت عده‌ای دیگر نیز به این جمع اضافه شده که اموال شهروندان را تخریب می کنند آن‌هم برای مخدوش کردن چهره پلیس نزد مردم!
فارس

پلیس نیستند اما لباس نظامی به تن دارند با ادوات و تجهیزات پلیسی؛ جلوی مردم را گرفته و به بهانه های مختلف از آنها اخاذی می کنند؛ در اصل سارق هستند و زورگیر اما در اوضاع ناآرامی‌ها و اغتشاشات  عده ای دیگر نیز به این جمع اضافه شده اند به دسته مامورنماها ؛ نه به بهانه سرقت و اخاذی بلکه در راستای تخریب پلیس!

*پرونده اول: دستگیری پلیس قلابی

 در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیس110 و شکایت های  مردمی مبنی بر اینکه شخصی با پوشیدن لباس نظامی پلیس  به بهانه های مختلف از شهروندان اخاذی می کند، موضوع در دستور کار ماموران کلانتری قرار گرفت.

 با انجام تحقیقات میدانی و بررسی های همه جانبه، ماموران پلیس در اقدامی عملیاتی متهم را در حالی که ساعت های پایانی شب در همان محل در حال پرسه زنی بود قبل از هر گونه اقدام مجرمانه شناسایی و دستگیر کردند.

متهم در بازجویی های صورت گرفته ضمن اعتراف به  اخاذی از شهروندان با تکمیل  پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

*پرونده دوم: دستگیری سروان تقلبی

عوامل گشت انتظامی کلانتری فرجام جهت انجام ماموریتی در یکی از بیمارستان های سطح حوزه حضور داشتند که ناگهان فردی را با لباس نیروی انتظامی و درجه سروانی همراه با یک اسلحه قلابی در کمر خود در حالی که جلوی دستگاه ATMایستاده بوده مشاهده کردند.

 ماموران با بررسی موضوع به فرد مورد نظر مراجعه کرده که در بررسی های اولیه مشخص می شود چنین فردی نظامی نبوده و مامور قلابی است.

در نهایت با انتقال این فرد به کلانتری و احراز هویت واقعی متهم، مشخص شد متهم سابقه دار و چندین مرتبه تحمل حبس داشته است.

در ادامه متهم35ساله به بزه انتسابی خود مبنی بر غصب عنوان پلیس  جهت انجام اعمال مجرمانه و سرقت اعتراف کرده و 2 نفر از شاکیان که متهم از آنان اخاذی کرده بود، وی را  شناسایی کردند.

* پرونده سوم: تخریب اموال عمومی با لباس یگان امداد!

در پی انتشار تصویر سه نفر مامورنما در فضای مجازی، در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این افراد پلیس نبوده و با ظاهری شبیه به کارکنان یگان امداد با استفاده از شرایط موجود به دنبال مخدوش کردن چهره پلیس بوده اند.

 این فیلم نشان می دهد که  سه نفر با لباس های شبیه به لباس پلیس اقدام به تخریب اموال شهروندان می کنند که در ادامه مرکز اطلاع رسانی پلیس فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در اطلاعیه ای اعلام کرد که در بررسی های صورت گرفته مشخص شد این افراد پلیس نبوده و با ظاهری شبیه به کارکنان یگان امداد با استفاده از شرایط موجود به دنبال مخدوش کردن چهره پلیس بوده و دستگیری این افراد فرصت طلب در دستور کار پلیس قرار دارد.

گفتنی است چندی پیش هم فیلمی از تخریب موتورسیکلت های پارک شده در یکی از معابر توسط افرادی که پوشش سیاه رنگ یگان ویژه را به تن داشتند در فضای مجازی منتشر شد که پیگیری های پلیسی و قضایی را در پی داشت.
نهایتا حجت‌الاسلام والمسلمین پورخاقان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به فیلمی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده و اینگونه القا می‌کند که پلیس در حال تخریب و شکستن موتورسیکلت‌های مردم است، گفت: پس از بررسی کامل فیلم و انجام تحقیقات لازم در موقعیت وقوع آن، مشخص شد که محتوای این فیلم از اساس کذب بوده و صحنه‌سازی صورت گرفته است.
وی در همین رابطه گفت: نوار سفیدرنگی که در کلاه افراد به ظاهر پلیس داخل فیلم دیده می‌شود اساسا در کلاه‌ نیروهای یگان امداد و یگان ویژه پلیس وجود ندارد؛ ضمن آنکه بعضی از باتوم‌هایی که در این فیلم در دست افراد به‌ ظاهر پلیس قرار دارد، متفاوت از باتوم‌های نیروی انتظامی است و افراد نمایش داده شده در فیلم از ماموران نیروی انتظامی نیستند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما