سیاسی
دیده بان ایران
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۷:۲۴:۴۸
فرهنگی: روحانی در اجرای «برجام» عجله کرد
فرهنگی: روحانی در اجرای «برجام» عجله کرد
دیده بان ایران

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت روحانی کاملا شتاب‌زده و بدون حساب و کتاب همه تعهدات خود در برجام را انجام داد اما این بار باید در ابتدا غربی‌ها تعهدات خود را عملیاتی کنند.

 

 محمدحسین فرهنگی با اشاره به آغاز دور جدید از مذاکرات احیای برجام که اولین دور از مذاکرات دولت سیزدهم است، گفت: تکلیف ما در مذاکرات هسته‌ای کاملاً روشن است و توپ در زمین آنها است.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در دولت روحانی کاملاً شتاب زده و بدون حساب و کتاب همه تعهدات خود در برجام را انجام داد، اما طرف غربی عضو برجام نه تنها هیچ اقدامی برای اجرای تعهدات خود انجام نداد، بلکه شرایط را هم بدتر کرد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر ما منابعی در دست کشورهای خارجی داریم که طبق توافقات گذشته، آنان باید منابع و اموال ایران را آزاد کنند. همچنین آنها محدودیت‌های بی‌دلیلی را بر کشور ما اعمال کردند که باید این محدودیت‌ها را هم به صورت کامل بردارند.

فرهنگی ادامه داد: ما نباید در ابتدا هیچ اقدامی انجام دهیم و طبق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران هم برای مذاکره‌کنندگان ما چنین مجوزی وجود ندارد و ابتدا باید طرف مقابل تعهدات خود را عملیاتی کند.

وی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران کاملاً با شرایط مذاکره آشناست و قطعاً با روش‌های دیپلماتیک و روال خوبی مطالبات جمهوری اسلامی ایران را در مذاکرات دنبال می‌کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: اگر مسائل داخلی کشورمان را مرور کنیم، می‌بینیم که برخی از کشورهای غربی تلاش رسانه‌ای زیادی می‌کنند تا وضعیت داخلی ایران را بحرانی نشان دهند.

فرهنگی تاکید کرد: در برخی از نقاط کشورمان مشکلاتی مثلاً در حوزه آب وجود دارد که باید پیگیری و راه حل مناسبی برای آن در نظر گرفته شود، اما نباید اجازه دهیم که این موضوعات دستاویزی برای سوءاستفاده بیگانگان شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما