بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۰:۱۰:۰۱
رئیس جمهور چک: پراگ سفارت خود را به قدس منتقل می کند
رئیس جمهور چک: پراگ سفارت خود را به قدس منتقل می کند
رئیس جمهور چک که به حمایت گسترده از رژیم صهیونیستی معروف است، اعلام کرد که قصد دارد سفارت کشورش را از تل آویو به شهر اشغالی قدس منتقل کند.
ایرنا

میلوش زمان، رئیس جمهور چک در اظهاراتی تاکید کرد که قصد دارد طی ماه های آینده سفارت کشورش را به طور کامل از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند.

رئیس جمهور چک که به حمایت گسترده اش از رژیم صهیونیستی معروف است، تقریبا یک سال و نیم پیش شعبه ای برای سفارت کشورش در قدس اشغالی افتتاح کرد اما دفتر اصلی همچنان در تل آویو است.

علاوه بر این، جمهوری چک یک دفتر فرهنگی رسمی در یکی از مناطق بیت المقدس تحت عنوان« خانه فرهنگ و تجارت چک» دارد.

میلوش زمان که عامل اصلی این تحرکات است در اظهاراتی گفت که می خواهد قبل از پایان دوره ریاست جمهوری اش در مارس ۲۰۲۳، پایان مراحل انتقال سفارت به بیت المقدس را ببیند.

وی تاکید کرد که طی ماه های آینده به همراه پیتر ویالا، نخست وزیر چک سفری رسمی به سرزمین های اشغالی خواهند داشت و در این سفر انتقال کامل سفارت کشورشان به بیت المقدس را اعلام خواهند کند.

پیتر ویالا، نخست وزیر جمهوری چک خودش در مارس ۲۰۲۱ شعبه سفارت کشورش در بیت المقدس را افتتاح کرده بود.

وی در اظهاراتی گفت: "اسرائیل هم پیمانی مهم برای ما است و من شخصا معتقدم که سفارتمان باید از تل آویو به بیت المقدس انتقال یابد زیرا اسرائیل بیت المقدس را پایتخت خود می داند و باید به این مساله احترام بگذاریم."

بر اساس این گزارش، در سال ۲۰۱۷ دولت آمریکا در زمان ریاست جمهوری ترامپ به طور رسمی و با نقض مصوبات بین المللی قدس را به زعم خود پایتخت رژیم صهیونیستی خواند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما