بین الملل
ایلنا
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۱۳:۲۴:۳۸
اظهارات مداخله جویانه نمایندگان پارلمان اروپا علیه ایران
اظهارات مداخله جویانه نمایندگان پارلمان اروپا علیه ایران
برخی از اعضای پارلمان اروپا در نشست جاری این پارلمان، اظهارات مداخله جویانه‌ای را در ارتباط با اعتراضات اخیر در ایران مطرح کردند.
ایلنا

پارلمان اروپا روز گذشته در اقدامی مداخله جویانه نشستی را برای بررسی ناآرامی‌های اخیر در ایران تشکیل داد و شماری از اعضا در این باره ایران را تهدید به تحریم‌های بیشتر کردند.

چارلی وایمرز، نماینده سوئد در پارلمان اروپا در این نشست گفت: ما برای مدتها در خواب بودیم، باید تحریم‌ها را تشدید کنیم! باید به صدای معترضان گوش دهیم. معترضان خواستار طلاق هستند نه مشاوره ازدواج با حکومت ایران، باید سپاه پاسداران را به لیست تروریستی اضافه کنیم. ما باید سفیران خود را فرابخوانیم و دیپلمات‌های ایرانی را از خاک اروپا اخراج کنیم و سفارتخانه‌های آنها را تعطیل کنیم!

یکی دیگر از نمایندگان حاضر در این نشست گفت:‌ صدور حکم اعدام برای معترضان مایه نگرانی است و مجازات اعدام غیرقابل قبول و خلاف حقوق بشر است. اتحادیه اروپا خاموش نخواهد بود و واکنش نشان خواهد داد و اعتراض خود را در تمام سطوح با دولت ایران مطرح خواهد کرد.

وی گفت: تقویت پاسخگویی برای کسانی که در سراسر جهان حقوق بشر را نقض می‌کنند از اصول اتحادیه اروپا است!

مک آلستر، نماینده حزب مردم اتحادیه اروپا، در این نشست نیز گفت: اتحادیه اروپا باید سیاست خود را درقبال ایران تغییر دهد و فشار بیشتری وارد کند، ما شاهد تغییرات اجتماعی هستیم که به آزادی‌های بیشتر و امکانات بیشتر دموکراتیک برای مردم منجر خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه اروپا باید در حمایت از این جنبش اعتراضی راسخ تر و مصم تر باشد و نیروهای سپاه پاسداران باید تحت تحریم های اتحادیه اروپا قرار بگیرد.

نایمان از ائتلاف سبزها نیز با بیان اینکه مسئولان اتفاقات در ایران باید پاسخگو باشند، گفت: یک کمیسیون حقیقت یاب باید تشکیل شود.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما