فرهنگی
هفت صبح
۱۴۰۰/۰۸/۰۱ ۱۴:۳۴:۳۹
بازپخش «زیرخاکی۱» به جای سریال «۸۷ متر»؛ مشکل ساخته جدید عیاری کجاست؟!
بازپخش «زیرخاکی۱» به جای سریال «۸۷ متر»؛ مشکل ساخته جدید عیاری کجاست؟!
دو ماه پیش تیزر سریال ۸۷ متر پخش شد. با این حال سریال به آنتن نرسید و شبکه یک افرا را در کنداکتور قرار داد.
هفت صبح

به نظر می رسید با پایان افرا نوبت به ۸۷ متر برسد اما باز هم این اتفاق رخ نداد. هفته پیش مینی سریال چادر گلدار پخش شد و حالا نوبت به بازپخش فصل اول زیرخاکی رسیده است.احتمالا شبکه یک بعد از آن فصل دوم زیرخاکی را هم پخش کند. با این حساب تا یک ماه دیگر خبری از سریال عیاری نیست.

♦️خبرهای ضد و نقیض
ابتدای مرداد تیزر۸۷ متر پخش شد.کمی بعد خبر آمد این سریال در زمان مقرر روی آنتن نخواهد رفت. همزمان شایعه شد که خود عیاری خواسته است۸۷ متر در زمان دیگری پخش شــود. در هفت صبح نوشتیم که آقای کارگردان همچنان با وسواس مراحل پسا تولید سریال را انجام میدهد و برای دستیابی به مطلوب، وقت بیشتری نیاز دارد. در همان روزها عیاری مصاحبه ای با خبرگزاری ایلنا انجام داد و توپ را در زمین تلویزیون انداخت:«قرار بود سریال از هشتم مرداد ماه پخش شـود، ولی شاید مدیران تلویزیون دیده اند که آن زمان مناسب نیست و خواسته اند در زمان مناسب تری پخش شود.»بالاخره مشخص نشد عدم پخش ۸۷ در مرداد خواست عیاری است یا تلویزیون؟

جای خالی شفاف سازی
بعد از آن به هر دلیلی این سریال روی آنتن نرفته است. با این حال نه عوامل سریال و نه تلویزیون یک خبر ساده درباره دلیل این اتفاق بیان نکرده اند. حداقل فایده این کار، احترام به مخاطبی است که به او وعده پخش سریال داده شد. وانگهی اطلاع رسانی جلوی شائبه ها را می گیرد. کما این که اطلاع دقیقی درباره دیگر سریال شــبکه یک یعنی پس از آزادی در دسترس نیست. سریال محمدعلی باشــه آهنگر آماده پخش است اما شنیده می شود گرفتار ممیزی شــده و تا اطلاع ثانوی در بایگانی خواهد ماند. حالا شــبکه یک مجبور است تن با بازپخش سریال بدهد و کارکردی شبیه آی فیلم و تماشا بهدست بیاورد!

♦️چالش های تهیه کنندگی
این مورد ربطی به پخش نشدن سریال ۸۷ متر ندارد و صرفا بازتاب شرایط درون گروهی ۸۷متر است. کیانوش عیاری تهیه کنندگی این سریال را خودش برعهده دارد. حالا و به گفته برخی بازیگران، عیاری هر چه قدر در کارگردانی خوب عمل میکند در تهیه کنندگی ناموفق است. اشاره آنها به مسائلی چون تسویه حساب و کلا امور مربوط به تهیه کنندگی است که باعث بلند شدن صدای اعتراض برخی عوامل شده.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما