ورزشی
ورزش 3
۱۴۰۱/۰۱/۰۴ ۱۳:۱۷:۰۶
شناسایی ۱۱ بازیکن احتمالی ایران مقابل کره
شناسایی ۱۱ بازیکن احتمالی ایران مقابل کره
دراگان اسکوچیچ چالش سختی برای انتخاب نفرات اصلی تیمش برابر کره جنوبی دارد.
ورزش 3


تیم ملی فوتبال ایران در حالی از ساعت ۱۵:۳۰ امروز در ورزشگاه جام جهانی سئول مسابقه هفته نُهم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل کره جنوبی را برگزار می‌کند که در حال حاضر با دو امتیاز بالاتر نسبت به حریف خود صدرنشین گروه A در قاره آسیاست و سعی دارد با کسب پیروزی یا تساوی در این دیدار، جایگاهش را حفظ کند.
دراگان اسکوچیچ در مسابقه امروز مقابل کره جنوبی مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس را بخاطر ابتلا به کرونا و صادق محرمی و سعید عزت‌اللهی را به دلیل محرومیت دراختیار ندارد که همین اتفاق کار او را برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی سخت کرده ولی احتمال دارد تیم ملی با این نفرات وارد بازی با کره جنوبی شود:
* دروازه‌بان
امیر عابدزاده
پس از انجام سه بازی موفق در مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه، عراق و امارات که دروازه تیم ملی ایران را بسته نگه داشت، امروز یک مسابقه دشوار دیگر تجربه خواهد کرد که امیدوار است بازهم سربلند از زمین بیرون بیاید. امیر عابدزاده که آماده‌ترین گلر لژیونر فوتبال ایران به حساب می‌آید و در فصل جاری نیز در لالیگا ۲ اسپانیا خوش درخشیده، امروز برابر کره جنوبی یک امتحان سخت پیش رو دارد که اگر از آن سربلند بیرون بیاید، بعید نیست در تثبیت جایگاهش در ترکیب برای بازی‌های جام جهانی نیز بی‌تاثیر باشد و می‌تواند با استفاده از اعتماد دوباره دراگان اسکوچیچ، تبدیل به شماره یک همیشگی شود.
* مدافعان
محمدحسین کنعانی‌زادگان
در آخرین مسابقه باشگاهی نتوانست بخاطر محرومیت به میدان برود، اما حالا با یک استراحت مناسب و حضور باانگیزه در تمرینات تیم ملی، آماده انجام یک بازی دیگر برای ایران مقابل کره جنوبی است و می‌خواهد همراه با یک زوج جدید در غیاب شجاع خلیل‌زاده مصدوم، یک بازی خوب دیگر در ذهن‌ها ثبت کند. محمدحسین کنعانی‌زادگان پس از ۲۰ بازی در لیگ ستارگان قطر که پایان پیدا کرد، جزو اولین بازیکنانی بود که در اردوی تیم ملی حاضر شد و جشن تولدش را هم پشت سر گذاشت تا با روحیه‌ای مناسب آماده قرار گرفتن در ترکیب باشد.
سید مجید حسینی
آخرین بار که حضور در ترکیب تیم ملی را تجربه کرد، بازی هفته چهارم مرحله نخست مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ مقابل بحرین بود؛ دیداری که ایران با نتیجه یک بر صفر واگذار کرد و پس از آن، سید مجید حسینی دیگر در جمع ۱۱ بازیکن اصلی قرار نگرفت ولی امروز دوباره فرصتی پیش آمده که جای شجاع خلیل‌زاده را در بین نفرات ثابت بگیرد و زوج کنعانی‌زادگان در خط دفاعی باشد. حسینی البته فصل خوبی در سوپر لیگ ترکیه سپری می‌کند و حضور ۹۰ دقیقه‌ای در دیدارهای کایسری اسپور دارد که عملکرد موثرش موجب شده به ترکیب تیم ملی هم برگردد و امروز برابر کره جنوبی بازی کند.
دانیال اسماعیلی‌فر
شاید مزد بازی‌های خوب خود در سپاهان را امروز در تیم ملی بگیرد و در جدال برابر کره جنوبی یکی از ۱۱ بازیکن اصلی باشد. دانیال اسماعیلی‌فر که هنوز هیچ بازی ملی در کارنامه‌اش ندارد و در هشت هفته گذشته مرحله مقدماتی حتی جزو نفرات ذخیره فهرست ایران نبوده، ممکن است در غیاب صادق محرمی در ترکیب قرار بگیرد و البته باید بداند برابر ستاره‌های خوش‌تکنیک و سرعتی کره، اجازه نفوذهایی که در لیگ برتر دارد را نخواهد داشت و بیشتر از مشارکت در کارهای هجومی، باید در فاز دفاعی بدرخشد.
امید نورافکن
در هفت مسابقه گذشته ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی، تنها یکبار در دیدار مقابل کره جنوبی در جمع ۱۱ بازیکن ابتدایی مدنظر دراگان اسکوچیچ قرار نگرفت، اما امروز برخلاف بازی رفت، جزو نفرات اصلی خواهد بود و در سمت چپ خط دفاعی به میدان می‌رود. امید نورافکن که ۶ حضور ثابت و یک حضور تعویضی در رقابت‌های انتخابی داشته، با بازی‌های موثر در تیم ملی و سپاهان بازهم از ابتدا بازی می‌کند و به دنبال جلوگیری از حرکات سرعتی و تکنیکی کره از آن جناح که یکی از نقاط قوت‌شان به حساب می‌آید، است.
* هافبک‌ها
میلاد سرلک
با وجود اینکه در دقیقه ۹۰ بازی رفت مقابل کره جنوبی به میدان رفت و تاکنون پنج بار به‌عنوان یار جانشین در مرحله مقدماتی جام جهانی بازی کرده، اما امروز این شانس را دارد تا یکی از ۱۱ بازیکن اصلی باشد. میلاد سرلک که مهره قابل اعتماد پرسپولیس در خط میانی به شمار می‌رود، ممکن است امروز به جای نفرات غایب ازجمله سعید عزت‌اللهی، در ترکیب تیم ملی قرار بگیرد و در یک بازی حیاتی برای ایران در راه صدرنشینی، خودی نشان بدهد و با درخشش مقابل ستاره‌های کره‌ای در دیدارهای آینده جزو ترکیب بماند. سرلک که سابقه هم‌بازی بودن با احمد نوراللهی را در پرسپولیس دارد، احتمالا امروز دوباره زوج او در پست هافبک دفاعی ایران خواهد بود.
احمد نوراللهی
مهره قابل اعتماد و همیشگی اسکوچیچ در خط میانی، در دو هفته گذشته مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل عراق و امارات نتوانست بخاطر ابتلا به کرونا در ترکیب قرار بگیرد و فقط یک حضور تعویضی در زمین داشت، اما امروز با بهترین شرایط، آماده رودررویی با هافبک‌های خلاق و بازی‌ساز کره جنوبی است. احمد نوراللهی پس از فصل موفقی که در لیگ برتر امارات داشت، حالا به دنبال تکرار درخشش در رقابت‌های ملی است و می‌تواند با کمک به خط دفاعی و ایجاد موقعیت برای وینگرها و مهاجمان ایران، کاری کند تا تیم ملی دست پُر سئول را ترک کند.
علی قلی‌زاده
یکی دیگر از بازیکنان مورد علاقه سرمربی کروات تیم ملی است که در هشت مسابقه گذشته مقدماتی فقط دو بار در ترکیب قرار نگرفته و به‌عنوان یار جانشین بازی کرده و در سایر دیدارها حضور ثابت در زمین داشته که امروز هم همین روند برای او ادامه دارد. علی قلی‌زاده که پنج روز قبل در مسابقه شارلروا حدود ۲۵ دقیقه بازی کرد، حالا با شرایط بدنی مطلوبی مقابل کره جنوبی به میدان خواهد رفت و می‌تواند با استفاده از تکنیک، خلاقیت فردی و حرکات سریع خود از کناره‌ها، مدافعان راست و چپ کره را آزار بدهد و بازیکنان هم‌دست خود و سردار آزمون را در موقعیت گلزنی قرار بدهد.
احسان حاج‌صفی
ابتدای فصل ۲۲-۲۰۲۱ برای کاپیتان اول ایران خیلی خوب پیش نرفت و او علاوه بر اینکه در مسابقات باشگاهی از ترکیب آ. ا. ک آتن فاصله گرفت، در تیم ملی نیز شرایط مطلوبی نداشت و دور از ۱۱ بازیکن اصلی بود ولی حالا این بازیکن با تجربه به شرایط آرمانی خود برگشته و می‌تواند در ترکیب مدنظر اسکوچیچ هم قرار بگیرد. احسان حاج‌صفی که در هفت مسابقه از هشت دیدار اخیر باشگاهی در ترکیب تیمش بوده، امروز این شانس را دارد تا دوباره فرصت بیشتری برای خودنمایی در تیم ملی به دست بیاورد. حاج‌صفی که آخرین بار در هفته ششم مرحله مقدماتی جام جهانی مقابل سوریه در ترکیب بود و یک گل هم به ثمر رساند، می‌تواند با تجربه بالای خود کمک زیادی به ایران مقابل کره جنوبی کند و البته جایگاه از دست رفته‌اش در ترکیب را در غیاب چند ستاره ملی‌پوش دوباره پس بگیرد.
وحید امیری
همراه با کنعانی‌زادگان ۲ ملی‌پوشی هستند که بیشترین دقایق حضور را در ترکیب ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی داشته‌اند و امروز هم یکی از ۱۱ بازیکن ثابت جدال مقابل کره جنوبی است. وحید امیری که در دیدار رفت جزو ستاره‌ها بود و تا دقیقه ۵۷ به‌عنوان مدافع چپ بازی می‌کرد و پس از آن به یک خط جلوتر منتقل شد، در فاز دفاعی کم‌اشتباه و کاملا مطمئن بود و در پست وینگر هم درخشان ظاهر شد. دونده‌ترین بازیکن تیم ملی امروز هم می‌تواند مرد تاثیرگذاری برابر کره جنوبی باشد و در شکل‌گیری بازی و انتقال سریع توپ برای ایجاد موقعیت کمک زیادی کند.
مهاجم
سردار آزمون
پس از تجربه نخستین حضور ثابت در ترکیب بایر لورکوزن مقابل ولفسبورگ، حالا آماده درخشش در راس خط حمله ایران برابر کره جنوبی است؛ سردار آزمون پیش از آنکه در دو مسابقه گذشته تیم ملی غایب باشد، در دو دیدار متوالی مقابل لبنان و سوریه گلزنی کرد و پیش از آن هم در سه حضور پیاپی برابر عراق، امارات و کره جنوبی سه پاس گل بدهد تا در تمام بازی‌هایی که برای ایران در دور مقدماتی به میدان رفته، روی حداقل یک گل تاثیرگذاری مستقیم داشته باشد. سردار آزمون با این انگیزه بالا و رسیدن به شرایط بدنی مطلوب در آلمان، به دنبال تکرار بازی درخشان دور رفت مقابل کره جنوبی است و به خوبی می‌داند هواداران ایرانی در غیاب مهدی طارمی، حساب ویژه‌تری روی او باز کرده‌اند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما