سیاسی
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۳:۴۵:۰۳
پيشنهاد وزيرخارجه انگليس به ايران براي لغو تحريم‌ها
پيشنهاد وزيرخارجه انگليس به ايران براي لغو تحريم‌ها
وزارت امور خارجه انگليس در بيانيه اي به موضوعاتي اشاره کرد که قرار است وزير خارجه اين کشور در ديدار با همتاي ايراني خود در نيويورک به آن ها بپردازد.
ایسنا

پايگاه اينترنتي وزارت امور خارجه انگليس با انتشار بيانيه اي نوشت: ليز تراس وزير امور خارجه انگليس امروز براي اولين بار با برخي از همکاران بين المللي خود از جمله حسين امير عبداللهيان وزير امور خارجه ايران در مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک ديدار خواهد کرد. 
در اين بيانيه آمده است: تراس در اين ديدار که در هفته اول انتصابش به اين مقام انجام مي شود، مطرح خواهد کرد که بايد تمايلي دو جانبه نسبت به شروعي دوباره در روابط دوجانبه کشورهايمان وجود داشته باشد، اما عدم پايبندي هسته اي مستمر ايران و توسعه برنامه هسته اي آن مانع ايجاد پيش رفت در اين زمينه است. 
وزارت خارجه اگليس اعلام کرد: «وزير امور خارجه انگليس خواستار آزادي سريع نازنين زاغري، انوشه آشوري، مراد طاهباز و تمامي تبعه هاي انگليسي ديگري خواهد شد که در ايران زنداني شده اند». 
بيانيه وزارت امور خارجه انگليس مي افزايد: تراس همچنين پيشنهاد آمريکا براي لغو تحريم ها در ازاي بازگشت ايران به پايبندي کامل به تعهدات هسته اي اش را تکرار خواهد کرد. او از ايران خواهد خواست به مذاکرات وين درباره [احياي] توافق هسته اي و پايبندي به تعهدات هسته اي اش بازگردد که به نفع همه است. 
اين درخواست از سوي انگليس درحالي قرار است امروز مطرح شود که بي عملي اروپايي ها و همراهي آنان با تحريم هاي غير قانوني آمريکا خود يکي از اصلي ترين دلايل وضعيت کنوني در مذاکرات برجامي به حساب مي آيد.
ايران تاکيد دارد مادامي که تحريم هاي ظالمانه آمريکا لغو نشود و ايران نتواند از منافع کامل توافق برجام بهره بگيرد- مساله اي که به دليل رفتار دوگانه اروپايي ها تاکنون محقق نشده- تهران هم نمي تواند به شکل يک جانبه خود را ملزم به اجراي تعهدات داوطلبانه مندرج در اين توافق کند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما