بین الملل
ایسنا
۱۴۰۰/۰۶/۲۹ ۱۲:۵۵:۲۲
واکنش آمريکا به ارسال سوخت از ايران به لبنان
واکنش آمريکا به ارسال سوخت از ايران به لبنان
وزارت خارجه آمريکا در واکنش به خريد سوخت لبنان از ايران مدعي شد که اين اقدام لبنان را در معرض خطر قرار مي دهد.
ایسنا

به گزارش شبکه lbci، جرالدين گريفث، سخنگوي منطقه اي وزارت خارجه آمريکا در واکنش به واردات سوخت از ايران به لبنان توسط حزب الله گفت که دولت آمريکا تحريم هاي جديدي عليه حزب الله وضع کرده و فشارها را افزايش مي دهد.

وي گفت: آنچه براي ما مهم است اين است که دولت موجود در لبنان بتواند نقش خود را ايفا کند و اصلاحات را انجام دهد.

سخنگوي منطقه اي وزارت خارجه آمريکا تاکيد کرد: دولت آمريکا تلاش کرد که راه حل هاي پايدار براي بحران سوخت لبنان ايجاد کند. واردات سوخت از يک کشور تحت تحريم به سود لبنان نخواهد بود.

گريفث در ادامه خاطرنشان کرد: آمريکا اقدامات متعددي عليه ايران و واردات غيرقانوني نفت وضع خواهد کرد. ما آماده ايم تا به لبنان کمک کنيم و اين کشور از بحران سوخت عبور کند اما مقامات لبناني نيز بايد نقش خود را ايفا کنند. واردات نفت از ايران و اقدامات مشابه آن لبنان را در معرض خطر قرار مي دهد.

وي گفت: موضع آمريکا روشن است و واردات نفت از ايران به سود مردم اين کشور نيست . 

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا در خصوص تحريم حزب الله نيز گفت: مساله تحريم حزب الله تنها محدود به آمريکا نمي شود بلکه به دليل فعاليت هاي بي ثبات کننده آن، تمام جامعه بين المللي را شامل مي شود و ما در بازخواست حزب الله ترديد نخواهيم کرد.

به گزارش ايسنا، نخستين محموله سوخت ايران روز پنجشنبه گذشته وارد لبنان شد. دومين محموله نيز از مرزهاي سوريه عبور و به سمت لبنان در حال حرکت است.

سايت تخصصي تانکر تراکرز نيز روز گذشته اعلام کرد که سومين نفتکش حامل سوخت از ايران به سوي لبنان درحال حرکت است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما