ورزشی
صداوسیما
۱۴۰۱/۰۱/۳۱ ۱۷:۱۹:۴۸
کشتی قهرمانی آسیا؛ گرمسیری سومین طلایی ایران
کشتی قهرمانی آسیا؛ گرمسیری سومین طلایی ایران
شتی گیر وزن ۸۲ کیلوگرم ایران در دیدار نهایی رقابت‌های فرنگی قهرمانی آسیا حریفی از قزاقستان را شکست داد و قهرمان آسیا شد.
صداوسیما

مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا از ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه به وقت ایران در شهر اولان باتور مغولستان آغاز شد.

 

رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم در دیدار پایانی به مصاف دیاز کالان از قزاقستان رفت. او در فینال موفق شد با نتیجه چهار بر سه شکست داد و سومین مدال طلا را برای ایران کسب کرد.

گرمسیری برای رسیدن به فینال پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر خان جعفرخان از قطر را مغلوب کرد. وی در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر صفر سینگ هارپریت دارنده مدال نقره آسیا از هند را از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. 

 

مهدی بالی هم در وزن ۹۷ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان از ازبکستان می‌رود.

 

محمدرضا مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم برای کسب مدال طلا به مصاف آبیلخان آمزی اف از قزاقستان رفت و با نتیجه چهار بر یک حریف قزاق خود را شکست داد و در سکوی نخست آسیا ایستاد.

وی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر عادیلخان نورلانبکوف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. مختاری در این مرحله هم با نتیجه ۹ بر صفر میرزابک رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به راهی فینال شد. 

 

مهدی محسن نژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم به مصاف ژولومان شارشنبکوف دارنده مدال نقره جهان رفت و در حالی که با نتیجه چهار بر صفر از حریف قرقیزستانی خود عقب بود به علت مصدومیت قادر به ادامه کشتی نبود و نایب قهرمان آسیا شد.

وی برای رسیدن به فینال در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر جیانیدر از هند را مغلوب کرد. محسن نژاد در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۵ بر ۴ از سد آیاتا سوزوکی از ژاپن گذشت و راهی فینال شد. 

 

شاهین بداغی در وزن ۶۷ کیلوگرم در دیدار رده بندی به مصاف کاتسوکی اندو دارنده مدال طلای کمتر از ۲۳ سال جهان از ژاپن رفت و با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و در رده پنجم آسیا قرار گرفت.

بداغی در دور نخست با توجه به حاضر نشدن محمد فواز از سوریه به پیروزی دست یافت. وی در دور بعد مقابل هان سو ریو قهرمان جهان از کره جنوبی با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، بداغی به دیدار رده بندی رفت. 

 

دیروز در پایان رقابت‌های پنج وزن نخست ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت، ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم و عارف حبیب اللهی در وزن ۷۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما