سیاسی
برنا
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۱:۰۴:۳۸
فعال اصولگرا: غرب رفع تحریم نکند باید فشار افزایش قیمت نفت را تحمل کند
فعال اصولگرا: غرب رفع تحریم نکند باید فشار افزایش قیمت نفت را تحمل کند
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی خنثی سازی تحریم‌ها نسبت به رفع آن موثر تر است به این مسئله اشاره کرد که آثار تحول و جراحی اقتصادی که در حال انجام گرفتن است، حداقل از سه ماه آخر سال و اوایل سال آینده، ملموس خواهد شد.
برنا

حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با برنا  با بیان اینکه دیپلماسی ایران در برابر تحریم‌ها به طور ویژه در مسیر خنثی سازی تحریم‌ها شکل گرفته و دنبال شده است، گفت: ایران در این خصوص با کشور‌هایی توافق کرده‌ است که توجهی به تحریم‌های نفتی آمریکا نمی‌کنند و درواقع تحریم‌ها را شکسته و دور زده‌اند.
ترقی در خصوص اقدامات صورت گرفته در رابطه با دیپلماسی همسایگی دولت افزود: عقد قراردادهای اقتصادی با کشورهای قدرتمند منطقه از جمله چین، روسیه و پیوستن به بریکس وشانگهای وهمچنین توافقاتی که توانسته‌ایم با ونزوئلا در رابطه با فروش نفت داشته باشیم باعث شده است وضعیت به گونه‌ای پیش برود که جهان نیازمند نفت ایران شود و در نتیجه این نیاز، رفع تحریم‌ها اتفاق بیافتد که در غیر این صورت باید فشار افزایش قیمت نفت را تحمل کنند.    
این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: ایران با شکستن تحریم‌های نفتی و انرژی با انجام صادرات به لبنان و ونزوئلا در واقع توانسته‌ یکی از مهم‌ترین ابزار‌های تحریم اقتصادی علیه خود را با این شیوه، خنثی کند.
ترقی خنثی‌سازی تحریم‌ها را بر رفع تحریم‌ها ارجح دانسته و گفت: در رابطه با سایر تحریم‌ها مشخصا آمریکایی‌ها حاضر به تضمین دادن و رفع تحریم‌ها در مذاکرات نیستند و می‌خواهند درمذاکرات دوباره خواسته‌های جدیدی را دنبال کنند که ورای برجام هست.
حمیدرضا ترقی در پاسخ به این سوال که افزایش صادرات نفتی و وصول مطالبات ارزی در دولت سیزدهم چه تاثیری در بهبود اوضاع  اقتصادی کشوردارد، گفت: به طور قطع این مسئله در کوتاه مدت تاثیری نخواهد داشت به این دلیل که بسیاری از بدهکاری ها و چاله‌های به وجود آمده به وسیله دولت قبل باید با همین منابع درآمدی ارزی پر شود و طبیعتا بعد از پرشدن آن صرف افزایش مبلغ یارانه‌هایی می‌شود که دولت قصد دارد به مردم بدهد و پیش‌بینی می‌شود آثار این تحول و جراحی اقتصادی حداقل از سه ماه آخر امسال و اوایل سال آینده کاملا ملموس خواهد شد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما