بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۱۰:۴۶:۰۵
ائتلاف سعودی حدود ۲ میلیون بشکه دیگر از نفت یمن را غارت کرد
ائتلاف سعودی حدود ۲ میلیون بشکه دیگر از نفت یمن را غارت کرد
رسانه‌های یمنی از اقدام ائتلاف سعودی به سرقت حدود ۲ میلیون بشکه نفت با یک نفتکش بزرگ خبر دادند.
باشگاه خبرنگاران جوان

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره؛ یک منبع ویژه اعلام کرد: نفتکشی بزرگ که حدود دو میلیون بشکه نفت را به سرقت برده، بندر الضبه را در استان حضرموت ترک کرده است. این در حالی است که درآمد‌های نفت یمن همچنان به خزانه بانک‌های عربستان سعودی روانه می‌شود.

این نفتکش در تاریخ ششم ماه اوت جاری به بندر الضبه رسیده بود و حدود دو میلیون بشکه نفت خام به ارزشی تقریبا معادل ۲۰۰ میلیون دلار حمل کرد.

این پنجمین محموله نفتی است که از بندر الضبه صادر می‌شود و هفتمین محموله نفتی است که از آغاز سال تا ژوئیه گذشته از استان‌های حضرموت و شبوه خارج شده است.

سابقا نیز ۳ میلیون بشکه نفت با سه محموله نفتی از طریق بندر نفتی النشیمه در شبوه صادر شده است که صادرات نفت بندر‌های الضبه و النشیمه به ۱۲ میلیون بشکه نفت به ارزشی بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد.

این درحالی است که چندی پیش «زید احمد الغرسی» معاون رسانه‌ای و فرهنگی دولت نجات ملی یمن در مصاحبه‌ای تایید کرد  ائتلاف متجاوز سعودی در این کشور طی سال‌های اخیر همواره به غارت منابع طبیعی مردم یمن اعم از نفت و گاز این کشور پرداخته و پس از توافق آتش بس تحت نظارت سازمان ملل، متجاوزان با فرصت پیش آمده و آرامش حاصل از آن، روند دزدی از ثروت‌های ملی یمن را تسریع و تشدید کرده اند.

اما در شرایطی که نفت یمن توسط کشور‌های متجاوز غارت می‌شود، مردم یمن از کمبود مشتقات نفتی و گرانی آن در نتیجه محاصره کشور‌های متجاوز و ممانعت از دستیابی به مشتقات نفتی رنج می‌برند. با شروع جنگ بین روسیه و آمریکا در اوکراین، سرعت سرقت نفت و گاز یمن توسط کشور‌های ائتلاف در تلاش برای تامین گاز بازار‌های اروپایی به جای گاز روسیه افزایش یافته است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما