ورزشی
ایرنا
۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۱۵:۴۸:۲۳
وزنه برداری نوجوانان جهان؛ «جمالی» به برنز یک‌ضرب رسید
وزنه برداری نوجوانان جهان؛ «جمالی» به برنز یک‌ضرب رسید
دختر تاریخ‌ساز وزنه برداری ایران در مسابقات نوجوانان جهان نیز مدال برنز را در حرکت یک‌ضرب از آن خود کرد.
ایرنا

 مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در شهر جده عربستان با برگزاری رقابت های دسته ۸۱ کیلوگرم زنان برگزار و «یکتا جمالی» در این تورنمنت به مصاف حریفان خود رفت. جمالی پیش از این توانسته بود در رده سنی جوانان مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان را در ازبکستان از آن خود کند. وی نخستین دختر وزنه بردار ایرانی محسوب می‌شود که در یک تورنمنت رسمی جهانی مدال کسب کرده است.

تیم وزنه برداری دختران ایران با هشت وزنه بردار به این دوره از رقابت ها اعزام شده و جمالی کاپیتان این تیم به شمار می رود. 

پیش از این سیده غزاله حسینی توانسته بود یک مدال برنز در حرکت دوضرب کسب کند؛ این نخستین تجربه دختران وزنه بردار در قهرمانی نوجوانان جهان بود.

در دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری دختران نوجوان جهان ۶ ورزشکار حضور داشتند و کادر فنی برای حرکت یکضرب جمالی درخواست وزنه ۸۶ کیلوگرمی را دادند که کاپیتان دختران ایران در این مسابقات کار سختی برای مهار آن نداشت. جمالی در در دومین حرکت خود وزنه ۹۰ کیلوگرمی را مهار کرد و مدال برنز خود را در این حرکت به خود اختصاص داد.

وی که برای کسب مدال طلا با وزنه برداران مکزیک و گرجستانی رقابت داشت اما در مهار وزنه ۹۳ کیلوگرم ناموفق بود تا نماینده مکزیک با ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا و گرجستان با وزینه ۹۱ کیلوگرم به نقره برسد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما