بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۰/۰۸/۱۰ ۱۲:۰۴:۵۴
چین جنگنده نسل پنجم آزمایش کرد
چین جنگنده نسل پنجم آزمایش کرد
چین جت جنگنده رادارگریز نسل پنجم خود به نام J-۳۵ را آزمایش کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان

به نقل از اسپوتنیک، رسانه‌های محلی گزارش دادند که اخیرا جت جنگنده رادارگریز نسل پنجم چین که J-۳۵ نام دارد،  اولین پرواز آزمایشی خود را انجام داده است. کارشناسان معتقدند که اگر این خبر درست باشد، به معنای گامی عظیم در صنعت تسلیحاتی چین خواهد بود.

این جنگنده که J-۳۵ نامیده می‌شود از فرودگاه نظامی شهر شنیانگ واقع در استان لیائونینگ چین بلند شد.

مقامات چینی قبلا در نمایشگاه بین‌المللی هوافضای چین که از ۲۸ سپتامبر تا ۳ اکتبر برگزار شد، از آزمایش این جنگنده در اواخر سال جاری میلادی خبر داده بودند.

این جنگنده پرواز خود را بدون آن که چرخ‌های خود را جمع کند انجام داد و به وسیله یک فروند جنگنده J-۱۱ اسکورت شد. تاکنون جزئیات بیشتری درباره ویژگی‌های این جنگنده منتشر نشده است.

پیش بینی می‌شود که تا ۳۱ دسامبر، این هواپیما چندین پرواز آزمایشی دیگر  انجام دهد و سال آینده  آزمایشات جامعتری را انجام دهد.

پیش از این نیز ارتش چین از نسخه دو سرنشینه جنگنده نسل پنجم جی-۲۰ رونمایی کرد. بر اساس آنچه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، این جنگنده در ایستگاه آزمایش هواپیمای چینی گروه صنعت هواپیمای چنگدو، جایی که این جنگنده اولین پرواز خود را در ۲۵ اکتبر انجام داد، رونمایی و تصویربرداری شده است. نسخه جدید این جنگنده J-۲۰B نامگذاری شده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما