اجتماعی
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۴/۲۵ ۰۹:۳۶:۴۶
احتمال اضافه شدن دز سوم واکسن کرونا در سامانه ثبت واکسیناسیون جهت مجاز شدن تردد افراد
احتمال اضافه شدن دز سوم واکسن کرونا در سامانه ثبت واکسیناسیون جهت مجاز شدن تردد افراد
سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: احتمال اضافه شدن دز سوم واکسن کرونا در سامانه ثبت واکسیناسیون به منظور مجاز شدن تردد افراد در معابر شهری وجود خواهد داشت.
باشگاه خبرنگاران جوان

شیراوژن در گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: در حال حاضر تنها الزام قانونی برای تزریق واکسن وجود ندارد، تنها برخی خدمات عمومی مانند استفاده از وسایل نقلیه عمومی، تهیه بلیط برای مسافرت، ترددهای بین شهری و ... در شهرهای قرمز دچار مشکل بود.

سخنگوی ستاد ملی کرونا تاکید کرد: تزریق ۲ دز واکسن کرونا حتما اجباری می شود و برای استفاده از خدمات عمومی هم ضروری خواهد بود و باید در سامانه ثبت واکسن هم ثبت شوند.

او افزود: محدودیت های فعلی کرونا جدی نیستند و در شهرهای قرمز تجمعات ممنوع و محدودیت هایی وجود دارد، شاید نوبت یادآور و دز سوم واکسن کرونا در سامانه ثبت واکسیناسیون برای تردد افراد اضافه شود.

شیراوژن تاکید کرد: در معاونت درمان وزارت بهداشت تیم های واکنش سریع را داشته ایم و در برخی استان ها و دانشگاه ها که میزان بستری ها افزایش داشت تیم های سریع تذکرات لازم را داده بودند.

او بیان کرد: در یکی از جلسات گزارش تیم های سریع را داشته ایم. کیت های آزمایشی وجود دارند و محدودیتی از این بابت نیست، شاید به علت خفیف بودن علائم بیماری کرونا نیاز به انجام تست کمتر بوده است، وگرنه در موارد حساس حتما تست های کرونا انجام خواهد شد‌.

سخنگوی ستاد ملی کرونا ادامه داد: هر کسی که مشکوک به علائم کرونا شود، حتما از او تست خواهیم گرفت. میزان بستری شدگان کرونا یعنی کاهش و افزایش برای وزارت بهداشت بسیار مهم است.

شیراوژن درباره خبر منتشر شده در فضای مجازی بر مبنای تمدید تاریخ انقضای واکسن کرونا گفت: واکسن های تولید شده در کشور پس از اینکه مرحله ۴ گانه کارآزمایی را گذرانده اند و نیاز بود که مجوز اضطراری دریافت کنند تا بتوانند برای مردم مورد استفاده قرار بگیرند، بر اساس مطالعات اولیه و مستندات اولیه که تولید کننده واکسن در اختیار قرار داده تاریخ مصرف اولیه ای را اعلام می کند که آزمایشی و حداقلی است.

او ادامه داد: سازمان غذا و دارو با آزمایشات و مستندات عامل پایداری واکسن کرونا را بررسی می کند و تاریخ دقیق تر و جدی تری را اعلام خواهد کرد.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما