سیاسی
فارس
۱۴۰۰/۱۲/۰۲ ۱۱:۲۷:۵۰
خطیب‌زاده: هنوز منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم
خطیب‌زاده: هنوز منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت که هنوز منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم و آن اراده را در آنها ندیدیم.
فارس

«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران رسانه‌های داخلی و خارجی ضمن تشریح آخرین تحولات در حوزه سیاست خارجی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.

وی به سفر وزیر خارجه ایرلند به تهران اشاره کرد و گفت: گفت‌وگوهای خوبی در سفر وزیر خارجه ایرلند انجام شد و ملاقاتی با آقای رئیس جمهور داشت.

خطیب‌زاده به دیدارهای امیرعبداللهیان در مونیخ اشاره کرد و گفت:‌نزدیک به ۳۰ نفر از مقامات و شخصیت‌های مختلف ملاقات داشت و در کنفرانس مواضع ایران را در حوزه سیاست خارجی تبیین کرد.

این دیپلمات ارشد کشورمان به سفر رئیس جمهور به دوحه اشاره کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به سؤالی درباره برداشته شدن تحریم‌های غیرهسته‌ای و این‌که آیا از وین پالسی رسیده که طرف‌های غربی و آمریکا اقدامی کرده باشند؟ نیز عنوان کرد: هیأت ایران بعد از بازگشت از تهران پیشنهادات خود را در مورد موضوعات باقیمانده به صورت مکتوب داد و از جمله در خصوص برخی موضوعاتی که شما اشاره کردید. در چارچوب گفت‌وگوها رفع همه تحریم‌هایی که با تعهدات طرف مقابل و انتفاع اقتصادی وعده داده شده ناهمخوان باشد باید مرتفع شود. این جزو اصول ما بوده و تا امروز این موضوعات پیگیری شده است.

وی گفت:‌ گفت‌وگوها پیشرفت‌های بسیار قابل توجهی داشته است. دامنه و تعداد موضوعات کاهش یافته ولی موضوعات باقیمانده سخت‌ترین و کلیدی‌ترین و جدی‌ترین موضوعاتی است که باید حل شود. مردم ایران مطمئن باشند با حقوقشان مصالحه نخواهیم کرد. حقوق حقه ایران و دستاوردها و دانش صلح آمیز هسته‌ای همه صیانت می‌شود و برای این نسل و نسل‌های آتی به عنوان افتخار باقی بماند و این جزو حقوق قرمز ماست. اگر در مورد دو سه موضوع باقیمانده تعهد طرف مقابل را ببینیم وارد فاز نهایی شدن خواهیم شد. هنوز منتظر تصمیمات اروپا و آمریکا هستیم و هنوز آن اراده را در آنها ندیدیم.
 

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما