بین الملل
باشگاه خبرنگاران جوان
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۸:۳۲:۰۵
استقرار نیرو‌های امنیتی در شهر‌های فرانسه درپی افزایش ناامنی
استقرار نیرو‌های امنیتی در شهر‌های فرانسه درپی افزایش ناامنی
وزیر کشور فرانسه اعلام کرد یازده واحد از نیرو‌های سیار امنیتی در شش شهر بزرگ فرانسه برای مبارزه با ناامنی و قاچاق مواد مخدر مستقر خواهند شد.
باشگاه خبرنگاران جوان

ژرالد دارمنن، در گفتگو با نشریه ژورنال دو دیمانش اعلام کرد یازده واحد از نیرو‌های سیار از سپتامبر در شش شهر بزرگ فرانسه برای مبارزه با ناامنی و قاچاق مواد مخدر مستقر خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی شهر‌های مونپلیه، پرپینیان، لیون، مارسی، نیس و لیل از جمله شهر‌هایی هستند که قرار است این نیرو‌ها در آنجا مستقر شوند.

پلیس فرانسه مبارزه با مواد مخدر را در دستور کار خود قرار داده است. از ابتدای سال تاکنون ۲۲۰۰ نفر در این خصوص دستگیر و ۱۸۰۰ دستگاه توقیف شده است. وزیر کشور در شبکه‌های اجتماعی خود گفت با این حال از بخشداران خواستم که اقدامات دولت را بیشتر تقویت کنند.

پیش از این دادگاه رسیدگی کننده به پرونده قاچاق پهپادی مواد مخدر به داخل زندانی در شهر لیل فرانسه با صدور حکمی متهم جوان را محکوم کرد و برای وی مجازات حبس برید.

قاچاقچی ۱۹ ساله مواد مخدر که پیش‌تر به دلیل تحویل تلفن و لوازم جانبی، مواد مخدر و یا محصولات آرایشی به زندانیان بازداشتگاهی در شهر لیل با استفاده از پهپاد دستگیر شده بود از سوی دادگاه به تحمل مجازات بیست ماه حبس قطعی محکوم شد.

دادستان‌ها برای پرونده این فرد به دلیل آنکه با «پهپاد» قاچاق در زندان را تسهیل کرده و امنیت زندانیان و نگهبانان را به خطر انداخته است تقاضای سه سال حبس و پرداخت ۵ هزار یورو جریمه نقدی کرده بودند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما