بین الملل
ایسنا
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۰۷:۴۷:۳۷
آغاز مانورهای آمریکا و کره جنوبی در میان تهدیدهای کره شمالی
آغاز مانورهای آمریکا و کره جنوبی در میان تهدیدهای کره شمالی
کره جنوبی و آمریکا مانورهای نظامی مشترک سالانه خود را از امروز (دوشنبه) با از سرگیری آموزش های میدانی آغاز کردند.
ایسنا

 رزمایش تابستانی که امسال به سپر آزادی اولچی تغییر نام داد و قرار است در 1 سپتامبر به پایان برسد، پس از آن برگزار شد که یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی، که در ماه مه روی کار آمد، قول داد که تمرینات ترکیبی را "عادی" کند و بازدارندگی علیه کره شمالی را تقویت کند.

این رزمایش ها در سال های اخیر به دلیل شیوع کووید-19 کاهش یافت؛ سلف یون به دنبال از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ بود که این تمرین ها را تمرینی برای "تهاجم" نامیده است.

پس از آن که کره جنوبی و ایالات متحده آموزش مقدماتی را برای این رزمایش آغاز کردند، کره شمالی هفته گذشته دو موشک کروز از شهر انچون در ساحل غربی شلیک کرد.  مقامات سئول گفتند، کره شمالی امسال آزمایش های موشکی خود را با سرعت بی سابقه ای انجام داده است و آماده انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود در هر زمان است.

یون گفته است که اگر پیونگ‌یانگ گام‌هایی برای خلع سلاح هسته‌ای بردارد، دولتش مایل به ارائه کمک‌های اقتصادی است، اما کره شمالی پیشنهاد او را رد کرده و آشکارا از او انتقاد کرده است.

وزارت دفاع سئول گفته است که متحدان 11 برنامه آموزشی میدانی از جمله یک برنامه در سطح تیپ - شامل هزاران سرباز - در تابستان امسال برگزار خواهند کرد.

برای مقابله بهتر با تهدیدات موشکی فزاینده کره شمالی که پایتخت کره جنوبی را هدف قرار می دهد، این وزارتخانه اعلام کرد که توانایی های شناسایی موشک را بهبود می بخشد و برای استقرار زودهنگام یک سیستم رهگیر جدید فشار می آورد.

آمریکا ،کره جنوبی و ژاپن در رزمایش دفاع موشکی بالستیک اخیر در سواحل هاوایی شرکت کردند که اولین رزمایش از این دست از سال 2017 است، روابط سئول و توکیو به پایین ترین حد خود در سال های اخیر رسیده است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما