بین الملل
ایرنا
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۱۱:۴۹:۰۵
افزایش مرگ‌ و میر در فرانسه به دلیل گرمای هوا
افزایش مرگ‌ و میر در فرانسه به دلیل گرمای هوا
تازه‌ترین آمار از افزایش میزان مرگ‌ومیر در فرانسه در تابستان امسال حکایت دارد که دلیل مشخص آن گرمای بی‌سابقه اعلام شده است.
ایرنا

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، تازه‌ترین آمار موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی (Insee) در مورد میزان مرگ‌ومیر از افزایش قابل توجه آن در ماه‌های گرم اخیر حکایت دارد که همین امر تاثیر گرمای بی‌سابقه تابستان امسال در فرانسه را تایید می‌کند.

بر پایه این داده‌ها، از اول ژانویه ۲۰۲۲ تا ۲۲ اوت  (۳۱ مرداد)، ۴۲۶ هزار و ۶۷۱ نفر در فرانسه فوت کردند که از این میان ۱۳۸ هزار و ۵۲۲ نفر در طول تابستان جان باختند. این رقم افزایس ۵.۷ درصدی را نسبت به آمار سال گذشته و افزایش ۱۱.۶ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد.

 داده‌های موسسه آماری اینسه نخستین نقطه اوج مرگ و میر را ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد) و همزمان با نخستین موج گرمای تابستان امسال نشان می‌دهد. در این زمان آمار مرگ‌ومیر در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۹ و در زمان مشابه، ۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همینطور این آمار از «افزایش قابل توجه» آمار روزانه مرگ و میر در ماه ژوئیه (تیر/مرداد) و رسیدن آن به رقم یک‌هزار ۷۵۰ فوت (در مقابل آمار یک هزار و ۶۱۰ مورد فوت در ماه میلادی قبل از آن) حکایت دارد.

مقایسه این آمار با نرخ مرگ‌ومیر در سال ۲۰۱۹ و پیش از آغاز همه‌گیری کرونا، افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. به این ترتیب که این نرخ در ماه ژوئیه امسال نسبت به سال ۲۰۱۹، افزایش ۱۳ درصدی داشته است.

موسسه آمار ملی فرانسه دلیل اصلی افزایش مرگ و میر را موج گرمای بی سابقه اواسط ماه ژوئیه اعلام کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی پروگرس با اعلام این خبر نوشت: افزایش قابل توجه نرخ و مرگ‌ومیر در مقایسه با سال‌های گذشته تنها به عامل گرما مربوط نیست و بخش قابل توجهی نیز سهم تلفات بیماری کووید۱۹ است که هفتمین موج آن در فرانسه در ماه ژوئیه بروز کرد. همچنین می‌توان در بررسی علت افزایش مرگ و میر به دلیل احتمالی ترکیب دو عامل ویروس کرونا و دمای بالای هوا نیز اندیشید.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما