بین الملل
تسنیم
۱۴۰۱/۰۳/۰۱ ۱۰:۳۰:۰۳
سلام معنادار بایدن به کیم جونگ اون
سلام معنادار بایدن به کیم جونگ اون
رئیس جمهور آمریکا در آخرین روز سفر خود به کره جنوبی پیامی برای رئیس کره شمالی ارسال کرد که بیانگر رویکرد آمریکا در قبال پیونگ یانگ است.
تسنیم

جو بایدن، در سئول پیش از سفر به ژاپن در اولین سفر خود به آسیا به عنوان رئیس جمهور آمریکا پیام ساده‌ای به کیم جونگ اون، رئیس کره شمالی با این مضمون ارسال کرد: سلام ...تمام.

به گزارش رویترز، بایدن در آخرین روز سفر خود به کره جنوبی و در واکنش به تحرکات موشکی بی سابقه کره شمالی در 5 سال اخیر به خبرنگاران گفت که نگران آزمایشات هسته‌ای کره شمالی نیست.

پاسخ بایدن به کیم جونگ اون بیانگر رویکرد خوددارانه آمریکا برای تنش حل نشده در شبه جزیره کره است؛ رویکردی که کاملا متفاوت با عملکرد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا است. تنها کافی است به تنش های لفظی، مذاکرات رودر رو، نامه های عاشقانه و توجه رسانه ها به شبه جزیره کره در دوره ریاست جمهوری ترامپ دقت کرد.

کره شمالی پس از ناامیدی به وعده های ترامپ برای حل اختلافات به این نتیجه رسید که تنها اهرم فشار این کشور در برابر آمریکا ادامه تلاش برای پیشرفت هسته‌ای و تقویت هرچه بیشتر زرادخانه‌های این کشور به عنوان یک قدرت بازدارنده است. اتفاقی که در ظاهر هنوز نگرانی بایدن را به همراه نداشته است. در همین رابطه بایدن تاکید کرده "ما برای مواجهه با هر اقدامی از سوی کره شمالی آماده‌ایم."

روز گذشته بایدن و همتای کره جنوبی وی با آماده سازی مقدمات برای انجام رزمایش های نظامی بزرگتر و استقرار تسلیحات آمریکایی هسته‌ای در منطقه در برابر آزمایشات پیونگ یانگ توافق کردند.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما