اجتماعی
فارس
۱۴۰۰/۱۲/۱۸ ۱۸:۱۲:۴۴
جزییات بیمه اقشار کم برخوردار اعلام شد
جزییات بیمه اقشار کم برخوردار اعلام شد
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: در این طرح ۱۰ هزار نفر در میراث فرهنگی و ۲۰ هزار معرفی شدگان وزارت شدگان جهاد کشاورزی و ۵۰ هزار نفر عشایر. ۷۰ هزار نفر قالیبافان تحت پوشش قرار خواهند گرفت.
فارس

مراسم رونمایی از طرح بیمه اجتماعی فراگیر محرومان و اقشار کم برخوردار صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با حضور رییس کمیته امداد، وزیر کار و رفاه اجتماعی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی و برخی معاونین برگزار شد.
در این مراسم، بیت الله برقراری، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این طرح در راستای عدالت اجتماعی و منویات رهبری و سیاست‌های کلی نظام و برنامه دولت مردمی و وزارت صورت گرفت‌.
وی افزود: با همکاری کمیته امداد و بهمزیستی ۱ میلیون و ۲۵۰ هزار افراد، احصا شده است و مقدمات تحت پوشش قرار گرفتن آن‌ها صورت خواهد گرفت. 
وی ادامه داد: بیمه تامین اجتماعی، اقشار محروم و کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه را پوشش می دهد و باعث می شود اقشار کم درآمد و مشکلات آن‌ها کاهش یابد. 
برقراری، تاکید کرد: با اجرای این طرح ۳۸ درصد  جمعیت صندوق افزایش خواهد یافت. 
وی گفت: حدود ۸۰۰ هزار مددجوی بدون بیمه کمیته امداد و ۳۰۰ هزار مددجوی حمایت بهزیستی به افراد بیمه شده صندوق اضافه می‌شوند.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: همچنین در این طرح،۱۰ هزار نفر در میراث فرهنگی و ۲۰ هزار معرفی شدگان وزارت شدگان جهاد کشاورزی و ۵۰ هزار نفر عشایر. ۷۰ هزار نفر قالیبافان تحت پوشش قرار خواهند گرفت. 
وی ابراز کرد: ۶۰۰ هزار از زنان روستایی و عشایری فاقد بیمه اجتماعی نیز در این طرح پوشش داده می شوند. 
برقراری حاطرنشان کرد: این طرح کاملا در راستای تحقق عدالت اجتماعی و متولیان رهبری و برنامه های دولت سیزدهم است و با حمایت‌های وزیر و نمایندگان مجلس اعتبار اجرای آن دیده شده و این طرح در سال آینده اجرا خواهد شد. کما اینکه قبلا دربعره منابع مالی نگران بودیم اما مجلس این نگرانی را رفع کرد. 
در ادامه سید مرتضی بختیاری ریس کمیته امداد کشور نیز اظهار کرد: این اقدام با پیگیریها صورت گرفته و اقدام خوبی است و شاهد نتیج خوب و مطلوب آن خواهیم بود. 

وی افزود: ۸۰۰ هزار نفر از این مددجویان کمیته امداد تحت پوشش این بیمه قرار خواهد گرفت است و ما موظفیم از کار آم‌ها گره گشایی کنیم و این یک حرکت موثر است.

صفحه اصلی خبر اجتماعی اقتصادی سیاسی بین الملل فرهنگی ورزشی ارتباط با ما